• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • isis

Tycker om att Hestia är lika galen som oss andra och inte sitter och trycker på öjetterna för sig själv i flera veckor innan hon skickar dem! ;) :D ;) :D

Tror ni jag kommer bli förvånad över hur lite 100 öljetter är, med tanke på att hjärnan lever sin egna värld? Hihi...

• Bellis

isis - jag håller tummarna för att det finns en pickadoll åt dig med!

Förresten köpte jag en "hobby-pack" med färgad kartong i på deras hobbyavdelning! 49:- för ett kilo papper i tre olika storlekar/9 olika färger! Det var faktiskt riktigt fina färger! Storlek: A4, A5, A6. Färger i min packe: mörkgrön, vit, vanilj, mörkblå, riktigt pestig aprikos, ljusgrå, gråsvart, brun, grågrön, melerad antracit, cappuccinobrun..... det var lite olika i de olika storlekarna. *nöjd* Så den packen kan jag faktiskt rekommendera! :)

• Anne-Marie

Jag har en massa idéer först, men sen river, klipper och stämplar jag en massa och inget kort blir som jag hade tänkt från början!

• isis

Anne-Marie - Akrylklossarna kosta 200,- för fyra st. Och foamet eller skumet som vi säger på svenska kosta en 70,- (79,- på octoberstamps).
    Pärm hade jag redan, men dem bladen kostar en 40,- st. En amerikansk ringpärm vet jag inte riktigt vad den kan gå på..

Någon som vet?

• Anne-Marie

Bellis:
    Vilken tjocklek var det på pappret du köpte?

• Bellis

Oj! Glömde - det var en jättefin mörkröd färg också i varje storlek!

Det är lite olika hur många papper det är av varje färg i blocken, men det vanligaste verkar vara att det är åtminstone 5 ark av varje, oftast fler i A4 och några färre här och var i A6...

• isis

Bellis - Jag såg dem packarna med kartong men visste inte om jag skulle slå till, tyckte dem såg lite tråkiga ut, men det var dem alltså inte?

Har i å försig redan köpt papper för 300,- thihi.. Men jag hittar inget randigt vellum, kankse på inEx?

Veckans vara: Mönstersax med 9 olika mönster för 169,- på Wettergrens ska oxå inhandlas.

Åhnej...nu gör jag av med pengar igen! Mycket julklappar till mig!

• Bellis

Anne-Marie - du menar på Clas-pappret? Jag vet inte riktigt hur tjocka rent fackmannamässigt, men de ÄR tjocka. Perfekta att ha till kort, inte töntigt fladdriga alltså!

• isis

Om ni har kartong som n ska vika, skär ni halvägs igenom vid vikningen eller viker ni bara hejvilt?

Alla mina bilder är färdiga för webben nu så ska se om in älskling kan slänga upp dem ikväll! :)

• Anne-Marie

Det låter ju kanon, med tjockleken alltså. Jag köpte en packe papper på InEx, billigt men tjockleken varierade på de olika färgerna.
    De har en del Vellum på Svenskt papper!

Svar på tråden Stämpeltråden!