• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • isis

Ellte - Godmorgon på dig själv! Härligt med en helt opysslad vecka framför sig att fylla av knappar, krymp plast, stämplar, pulver och pärlor! :D

• Nojsan

Ååhh Hestia, vilka underbara kort du har gjort!!! Jätteimponerad och jättesugen på att komma igång med mitt pysslande!! Träden & igelkotten tyckte jag jättemycket om - ääälskar igelkottar...

/nojsan

• Ellte

Tjohoo...Hörde just "ryktas" om öljettleverans :D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Anne-Marie

Ellte: Är det sant, har de kommit redan?!?!?! Åh, jag längtar så, jag har ju beställt ett start-kit och vill gärna inviga det på årets julkort

• Bellis

Hej på er!

Vad är det jag ser om öljettleverans??

Har just konstaterat att Dreamcottage-grejjerna FORTFARANDE inte dykt upp! Och inte ett pip i mail-väg. Dåligt, tycker jag. Mina två stämplar från Octoberstamps trillade dock in genom brevinkastet för en stund sedan!

Hm, jag inser att jag måste lära mig att kolla på en linjal hur stora stämplarna egentligen är.... hade beställt en stämpel med tre rektanglar bredvid varandra, med granar i, och den var hälften så stor som jag hade föreställt mig! Får tänka om lite när det gäller en del julkort.

Hade ont i magen inatt, så till slut smög jag upp och satte mig invirad i en filt i soffan, och skissade på kort-idéer. Det var riktigt trevligt! Det blev nog en 6-7 kort och flera varianter till varje. Men som sagt, det vore ju nästan extremt trevligt att få halosklossarna snart så jag kan börja!!!

Har nu börjat bli mer insatt i papperssvängen. Hängde ju inte på er pappersorder där, den från August art, för jag hade inte riktigt koll. Tänkte beställa lite själv. MEN så kom jag på att vi beställde ju faktiskt från e-bay!! Men Ellte och Hestia - vad var det för sorts papper? Jag kommer lustigt nog inte ihåg....

• Anne-Marie

Bellis:
    Det låter ju verkligen intressant med en varmluftspistol för 85:-! Har du hunnit testa den idag?

• Ellte

Bellis: Visst är det trist med Dreamcottage...tur för henne att hon har så fina grejjer ;)

Det där med storleken förstår jag precis :D Jäklar vad massa ministämplar jag har hemma :D:D Fick dock en del idéer för dem inatt så det blir nog bra!

Minns inte heller vad det var för papper men det var la en mix tror jag

• Bellis

Hej Anne-Marie! :)
    *dig har jag nog inte hälsat på än*

Nej, jag har inte hunnit prova den än, men jag tänker göra det idag nån gång... är lite spänd på det bara- himla trist om det inte funkar.... Lovar att återkomma med rapport!!

Nu ska jag maila Dreamcottage....... *morr*.... sen ska jag börja fixa iordning mitt stämpelbord!

Ponera att halos-mänskan lyckats skicka våra grunkor.... *ponerar för fullt* ... hur lång tid tar en vanlig försändelse normalt från USA?

• isis

ÖLJEEEEEEEEETTER!!!!!!!!!!!!

Mmm... vad roligt det ska bli..

• Hestia

Japp, öljetterna har kommit! :)

Bellis - Jag betalade in till Dreamcottage den 20 november, men kommer inte ihåg när jag fick sakerna... Har för mig jag skrev det här i tråden men kan inte hitta det... :( Räkningen är i alla fall skriven den 26e, så tidigare än den 27 kan jag inte ha fått dem.

Svar på tråden Stämpeltråden!