• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Ha!! Jag har inte ens nåt att "öljetta" med, kom jag på!!! Tänkte åka in till Stora Staden imorrn, och trängas på Panduro -skaffar nog där.

Men vad är det jag behöver? En grunka att göra hål med (räcker en storlek??) och nån makapär att klämma ihop de små liven med??? Bara så jag inte kommer hem med hälften, menar jag...

• Bellis

Hestia min väna stämplerska! Jag mailar dig min postadress!

Jasså... Dreamcottage är så slow...? Ja-a du Ellte, det är tur att hon har fina grejjer! Beställde några få stämplar och så 4 versacubes och en stor svart dyna.. *intresseklubben is back*

• Anne-Marie

Är det någon som har testat monteringssystemet "EZ Mount", finns att köpa hos octoberstamps?
    Jag är så trött på att såga/slipa en massa mini-träklossar..

• Hestia

Bellis - Det beror på vilken storlek du har på öljetterna! De finns ju i flera olika storlekar, men den vanligaste är 1/8 tum, så en "göra-hål-mojäng" och en "ihopklämmarmakapär" i den storleken borde räcka! :D

• isis

Anne-Marie

Ja.. Det rekommenderar jag dig! Mycket lättare!

• Hestia

*springen iväg och köper kuvert till öjletterna*

• Anne-Marie

Har du beställt det från Octoberstamps, isis? Eller kan man kanske köpa det billigare någon annanstans?

• isis

Förresten kan jag meddela för intresseklubben att det är billigare att köpa EZmount på Format än octorberstamps!
    Alltid kul att jämföra ju ;)

Idag ska jag hoppas på att Clas Ohlsson har en varmluftspistol för 85,- till mig med. Annars fortsätter jag med brödrosten, trots allt springande fram å tillbaka!

• isis

Anne-Marie om du inte bor i Göteborg rekommenderar jag octorberstamps! :)

Hur gör ni andra, planerar ni era kort innan? Skissar å så eller gör ni som ig, klistrar å klipper å grejar å gör av med en massa papper på vägen? :D

• Anne-Marie

Isis:
    Får man fråga hur mycket du fick betala för EZ? Är det ett "start-paket" man köper eller hur funkar det? Köpte du en pärm oxå för förvaringen..?

Svar på tråden Stämpeltråden!