• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Isis: Oj så spännande...vad ska det bli av det?

Kan nån förklara för mig varför jag alltid lyckas komma i pysselstämning vid denna tiden på dygnet?? :?

• isis

Ellte - för att ingen stör dig? Eller att du har svårt att sova?

Jag ska göra en schablon, men ett namn/ord i olika textsnitt, skära ut det och sedan trycka motivet på örngott som folk ska få i julklapp.

• Ellte

Åhhh...cooooolt...

Och njae...snarare för att jag är en nattmänniska...funkar bäst på natten :) Tyvärr har jag ju ett 8.30-18 jobb :(

• Bellis

Ellte - du har nån konstig läggning antagligen...

Isis - brytbladskniv, är det en sån där som man liksom bryter av ett gammalt blad och får fram ett nytt...?

Usch, jag är helt slut efter 4 dagars gästunderhållning.... har ont i magen också, antagligen nån släng av magkatarr som plågar mig.. Ska ta och krypa till kojs nu, tror jag bestämt! Imorrn ska jag göra iordning mitt pysselbord! Kuligt! :)

Och sen så ska jag sitta under brevinkastet och vänta på posten - imorrn vill det till att stämplarna från Octoberstamps och Dreamcottage kommer, annars blir jag GALEN! Dreamcottage beställde jag från den 27e, betalningen gick in den 28e, jag mailade i måndags för att fråga om betalningen kommit dem tillhanda, och jag har inte hört ett enda pip. Trist.

Sov så sött på er, snälla tjejjer!

• isis

Gonatt Bellis - lycka till imorgon och häng här mycket! ;)

En brytbladskniv är precis så.. brukar finnas lite olika storlekar. Pennkniv tror jag det kallas egentligen men jag kom inte på ordet innan.

Ellte - Ja jag hoppas att jag har tillräkligt med tålamod för att det ska bli coolt! :D

• Bellis

Kram på dig isis! Och lycka till!

Ellte - sovus gottus närus pysslus nervus harus sig stillat!

• isis

Gonatt tjejer - jag tror jag ska släppa datorn nu och läsa lite bok istället! :)

Ha det görbra! Kram!

• Ellte

Nattinatt... Tror att maken kommer tvinga mig att sova när filmen är slut ;)

• Ellte

Jag kom iallafall i säng vid midnatt fast huvudet var fullt av kortidéer... Ska se när de kan förverkligas

Godmorgon vänner! Välkomna till en ny och härlig pysselvecka!

• Anne-Marie

Hestia!
    Jag är grymt imponerad av dina julkort! Vilka spännande idéer.... jag vill oxå låna några..!

Svar på tråden Stämpeltråden!