• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Isis :D Du låter lika hysterisk som jag

Ett tips till kort... gör alla delar för sig först och limma ihop dem sedan så blir inte hela kortet förstört om man råkar stämpla fel eller bränna eller nåt...

Mellan stämplandet och ströendet är det bra att vara hyfsat snabb men sedan kan det ligga ett tag det gör inget (vad jag märkt)

Tips för att riva mullbärspapper rakt är att måla ut rutan (eller cirkeln eller vad man vill) med en blöt pensel på pappret innan du river. Då går det av på rätt ställe!

• Johanna = en lat kock

PBL, försöka och se om det funkar annars göra på ett annat sätt...

tips är oxå väldigt bra....

• Ellte

Äsch...jag jobbar för mycket medan jag skriver ;)

• Hestia

Hej tjejer!
    Vad tråkigt att ni alla sitter och skriver på jobbet, det blir mycket lugnare på kvällarna när jag har chans att få vara med! :)

Ellte - Glada nyheter - våra alfabet har kommit! Skickar upp dina till dig i morgon! Mailar dig om kostnad, glömde allt om dem när jag mailade senast!

Jag sitter i vårt arbetsrum där jag har ett stort skrivbord, eller i vardagsrummet. Packar dock ned allt när jag är färdig/inför kvällen.
    När vi har hus (någon gång i framtiden...) har jag beställt ett hobbyrum. :D

• isis

Värst vad ni är tysta idag då...

Nu har jag gjort sex stycken julkort. Dem flesta blev ganska bra. Men aldrig mer att jag kommer köpa sammanhängande motiv!
    Längtar efter mina halos så att jag kan dela dem jag har.

Bellis - har du fått dina grejer än?

• Hestia

Isis - Hur har du gjort med dem än så länge?

• Johanna = en lat kock

isis

vaddå sammanhängande motiv?

Hestia och Ellte
    våra papper skickades idag

• Hestia

Johanna - Vad kul!! :)

Och öljetterna skickades också idag! :)

• Ellte

Isis: Klipp isär och använd ändå :)

Hestia: Tjohoooo!!!
    (om alfabetet)