• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Anne-Marie

Godmorgon!
    Jag var på fortsättningskurs på Format i går. Guuud vilka fina kort vi gjorde. Jag som mest bara har stämplat innan... nu var det enamel, collage-stämplar, akvarellmålning och annat spännande
    Snurfar nu runt för att försöka hitta dessa tillbehör lite billigare på nätet. Format är ju en super-fin butik men det blir lite dyyyrt!

Jag använder alltid dubbla kort, men av varierande tjocklek.

• Ellte

Anne-Marie: Så skoj! Då kanske du kan förklara det där med enamel för mig

• Anne-Marie

Ellte: Jag kan ju försöka förklara:
    Det är ett slags pulver, fast det liknade mest strösocker som vi la ner en liten bit papper i. Pappret hade vi stämplat på redan, med en stämpel som gav ett "krackelerat" utseende på pappersbiten. Sen värmde man med varmluftspistolen, doppade igen, värmde och doppade. Det blev som en upphöjd,glasad yta. Medan pappret fortfarande var varmt skulle vi stämpla en stjärna mitt på. Då blev det som en nedsänkt gul-stjärna. Dö-fint!

• Ellte

Hmm..låter krångligt :d Jag har en påse med sånt pulver hemma...får la testa ikväll... Stämpla bakgrund, doppa, värma, doppa, värma, doppa och sedan en till stämpel... :D

• Anne-Marie

Kom bara i håg att du ska doppa 3 gånger, Ellte!

• isis

Hejsan svejsan flickor!

Tänkte precis samma sak igår kväll när jag satt och pyssla, hur förvarar ni alla saker?
    Själv sitter jag vid köksbordet för tillfället. Har stämplar och färger i en påse och papprena i en mapp. Men snart får jag en egen pysselvrå :)

Igår köpte jag cutboard och en embossingpenna på Format. Pennan kan jag inte rekommendera. Jag ska testa den lite idag igen men igår när jag hade den så färgade den mitt vita pulver lila när jag värmde det. Blev inte alls kul med pepparkaksgubbe med lila(!) kristyr *sur*.

• Ellte

Jag har en embossingpenna som är köpr på Panduro som jag inte heller gillar. Det blir rätt färg på pulvret ;) men det fäster inte så bra så det blir en massa hål i mönstret/texten... Illa trist! Om nån har en bra sådan penna att rekommendera skulle det vara trevligt!

Undrar också om nån har testat Fiskars "shapecutter" och isåfall hur den funkar :)

• Ellte

Och ja just det En fråga till... Håltänger för öljetthål hur funkar det? ÄR det så noga att det är rätt storlek på hålet verkligen? Nu har jag ju gjort hål med en kniv och sedan tryckt igenom öljetten och det funkar såhär långt :?

• Kicker

Detta måste vara den snabbast växande tråden nånsin!!! :-O

• Johanna = en lat kock

ellte jag har en vanlig håltång... problemet är att man inte når så långt in... så då använder jag en syl... funderar på om jag ska önska mej hålpipor av Johan i julklapp (59.90 på biltema för 9 st 2-10mm)

såg förresten att de har märlor/öljetter 4mm hål i mässing (100st - 10 kr)undrar om de funkar....

Svar på tråden Stämpeltråden!