• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

isis - Nja, det är nog mest hans IKEA-allergi som kommer till uttryck... :) Fast jag kan nog övertala honom om jag vill. ;) Har inte tänkt på dem innan, bara, men de kan nog vara jättebra! Plus att det blir ännu mer pyssel att måla dem! :D

• Ellte

Näeeee....tyvärr var det inte Octoberstamps... En annan jobbar ju på dagarna ;)

Jag har varit på ett företa och demovisat datorer..illa skoj men det hade varit ÄNNU roligare att besöka Octoberstamps

Ha en bra kväll vänner...nu ska jag på julfest med jobbet!

• Hestia

Så, nu har jag också lagt in min beställning på InkyWings, men på modesta 50 kronor exkl rabatt.

Hoppas ni har en bra helg!
    Själv skall jag nu gå och äta lussekatter och dricka te! :)

• isis

Nää... nu har ju tråden legat nere nästan hela helgen *tråkigt*

Jag håller på att fixa alla mina foton så att jag kan slänga upp dem på yahoo så kan ni få er en titt om någon är intresserad.

Någon som har tips eller bilder på kort så att man kan få lite inspiration i vinterkylan?

Åh vet ni vad?! Jag var på Micro igår och skulle kolla efter varmluftspistol, å vet ni vad svaret blev?!
    Nej, vi har inte fått in några nya efter att vi reat ut dem gamla. DARN! Visste att jag skulle kikat in för två veckor sedan!

• isis

Hestia - Jag är i chatten om du har tid :)

• Bellis

Hej på er mina stämpelgalningar!!

Nu är jag tillbaka! Gästerna sätter sig i bilen... *tittar ut genom fönstret*....där!

Kan meddela att jag köpte en varmluftspistol på Clas Ohlson igår för ÅTTIFEM kronor! Ja, 8a 5a! Jubileumspris! Den har två olika "fartlägen" och jag tror att det lägre blir bra för embossering. Jag hade verkligen inte tänkt köpa nån -brödrosten funkar ju utmärkt- men så hittade sambon den och tyckte att "85 spänn är ju ingen konkurs även om den är kass". Nej, jag har inte hunnit prova än.

Hestia - (tror jag det var som undrade) jag köpte mina såna där lådor på ÖB, på mitt ÖB fanns svarta och mörkt, mörkt gröna i olika storlekar. Men jag såg precis samma på Clas Ohlson också! Där fanns det även "lådavdelarplastbitar" till dem. Det köpte jag, eftersom jag inte såg röken av dem på ÖB. Jag tror att lådorna även fanns i mörkblått där... inte vitt... Stommen är av spraylackad plåt, så det kanske du kan grejja själv??

Fick mina stämplar från Inkywings i fredags, väntar på dem från Octoberstamps och framförallt Dreamcottage- de beställde jag OCH betalade för över en vecka sedan nu!

Halos-kvinnan strular.... hon hade fått för sig att jag missat siffror i mitt visa-nr, och sen så kan hon inte hålla reda på hur många stämplar vi ska ha... bad mig räkna hur många det är. Efter att ha svarat henne sent i fredags så har jag inte hört nåt....

Har varit på IKEA idag, inhandlade ett stycke skrivbordslampa som ska sprida ljus över mina stämplar!! :) Om de nu behagar komma... Det vore ju trevligt att få Halosklossarna så man kan börja nån himla gång!!!

Nu ska jag fortsätta att skruva ihop ikea-boxar till våra cd-skivor....

• Hestia

Bellis - Låter som en trevlig helg!! Vi är i chatten om du ha tid!

• isis

Åhhh.... Jag ska till clas ohlsson imorron då!
    tack för det tipset Bellis!

• Bellis

Hestia och Ellte - nu har Halos-pengarna dragits från mitt konto i varje fall! Hoppas grunkorna kommer snart! Hon har tagit $9 i frakt, verkar det som. Sen får vi väl se hur mycket den svenska frakten går på, men det blir nog inte så farligt! Jag fixar det så billigt det går, det lovar jag!

Svar på tråden Stämpeltråden!