• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

Superfina hestia!

• Ellte

Ruskigt fint med stämplar på mullbär...det har jag inte ens tänkt på att det går :?

• Hestia

Tack Bellis! *rodnar*

Jag har en skärmaskin som maken snott hem från jobbet på långlån. Den är som den du beskriver från Claes Ohlsson, men inte rullkvin, utan har en arm som "river" av pappret (ser dock inte rivet ut).
    Den fungerar bra, och det är jätteskönt att ha, så jag skall köpa precis den du beskriver när jag inte får ha den här längre!

• Johanna = en lat kock

jag hade en med rullkniv men den var inte tillräkligt exakt (bågnade lite på mitten) så nu kör jag med en lång metallinjal och vass brytbladskniv

• Hestia

Johanna - Har du bild på den?

• Bellis

Johanna - usch då... jag vill ju inte bli missnöjd med knivanordningen om jag köper/får en. Visst, man kan säkert gå tillbaka med den, men hur kul är det?

• Johanna = en lat kock

nej men det var en gammal häck - gissar på att ngn tryckt alldeles för hårt....

nej gonatt tjejer! sov gott!

• isis

Jag har en skärmatta, kniv och linjal. Bra mycket billigare iaf. Jag tycker det funkar superbra!

• Bellis

isis - vad kör du med för kniv? Har tänkt skaffa en stor skärmatta att ha som arbetsunderlag ändå.

• isis

En liten smal brytbladskniv. Den kniven ska få genomgå eldsprovet nu när jag ska skära ut ett helt A4:a med text..

Svar på tråden Stämpeltråden!