• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Isis - HAHAHAHAHAAA!! Jag tänkte PRECIS samma som du!! De såg sannerligen svintråkiga ut! Var faktiskt lite sur, och köpte dem mest för att "ja, ja, jag kan väl ta dem då, lär ju aaaaldrig använda dem, men...." Var nämligen inställd på att få åka in till stan och shoppa papper den dagen istället. *flin*

Kollade faktiskt inte ens på den förrän för nån timme sedan, och då insåg jag att de faktiskt var riktigt, riktigt ok!! Ett kap, helt enkelt! Tja, inte den riktigt pestiga aprikosa dårå, men alla andra gillar jag!

*fnissa*

• Bellis

Förresten isis - randigt vellum finns "massor" av på Octoberstamps! 3.50 styck, men det är billigare än på Inky. Jag funderar så smått på att beställa... men bara så smått...!

• isis

Hahaha.. Bellis! :D :D :D
    Undra om det var olika färger i dem eller om det bara var olika ordningar? Blir nog ett packe idag då ändå!

Ann-Marie - Svenskt papper är det den som ligger i Victoria passagen?

• isis

Bellis - hojta till så kanske jag kan hänga på på en beställning.
    Å herregud, denna tråden gör mig till shoppoman!

• Bellis

Isis - jag har för mig att det var liiite olika färger i de olika packarna, men de var nära på slut på "mitt" Clas O, så jag valde snabbt. Men, det verkar finnas enfärgat också, för jag såg en helt svart packe också, men sen var det tomt!

• Bellis

Oj, vad jag babblar... men jag kom just på att jag har beställt "brun vovve-eyelets", och då blev jag helt glad! *åh* Och solar! Och paket! Och andra...

Hm, undrar om våra marsvin kommer dö av skräck när jag fräser igång med min nya pickadoll här ikväll... De bor precis bredvid mitt skrivbord... Äh, de får vänja sig!

• isis

Lycka till tjejer!

Nu ska jag shoppa :D

Ses senare!

• Hestia

Men herregud, tjejer! Jag var ju bara ute och köpte kuvert (ja... och lite band... och papper...) och ni skriver två sidor under tiden? Way to go! :D

Jag har också köpt sådana papper, i storlek A5, två buntar med olika tjocklek på olika färger. Jättebilligt, och suveränt bra att ha till dubbelvikta kort! Vissa färger, ex. neonrosa, är inga höjdare, men de kanske kan komma till användning någon gång! :D

Isis - Jag är lite frestad att använda era öljetter! :D Jag blev också förvånad över hur lite hundra stycken är!! Och jag planerar inte mina kort, jag gör dem bara som jag känner för. :)

Tror det var allt jag ville kommentera! :)

• Anne-Marie

Jepp, Svenskt papper ligger i Viktoria passagen, mittemot Filippa K.
    Hestia... får man paket i lådan i morgon

• FinaStina

Va kul att öljetterna har kommit!!

Isis, jag brukar dra med en stoppnål längs en linjal där jag ska vika. Funkar bra tycker jag. Beroende på hur tjock pappret/kartongen är så trycker jag hårdare eller lösare.

Och nu har jag missat nåt. Vad är EZmount?

Svar på tråden Stämpeltråden!