• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Jag beställde för en hel femtiolapp häromdagen, men har ännu inte fått mail om att jag skall betala. Nåja, pratade med Lisa i går kväll och sade att jag beställt, så hon missar mig nog inte. (Hoppas jag! :))

• Ellte

Åh *suck* Jag var ju på Format idag och glömde fråga om kurser... Om nån annan av er har vägarna förbi dem så kan ni kanske kolla om de har nån fortsättningskurs som vi (Göteborgare + gärna tillresta ;)) kan gå ihop...

• isis

Ellte - Inte nog nu när JAG kommer! :D :D

Hej hopp, i fråga om EZmount så kan jag meddela att JA, du kan dra loss stämpeln från dina gamla träklossar och börja använda fiina genomskinliga akrylisar istället! :D

Å nu förstår jag varför ni tycker att format är dyrt, iaf på dem omonterade stämplarna..hujedamig

Embossinpennor har jag köpt idag! :D Inte sån där kass kulspetspenna utan tuschpenna. Finns på papeterian för 29,-

Kollade på den varmluftspickadollen för 85,- på classe ( ;) ) Såg att den sprutade luft så jag vågade inte köpa nån utan väntar spännt på rapport från Bellis ifall den funkade ändå!

• isis

Hej hopp! Ellte - här är din räddande ängel som kan ge dig svar på tal! :D :D :D :D
    Var inne på Format idag och frågade om kurser, inga nya förrän...håll i dig nu.... i MARS!!!!
    Jag hoppas verkligen att dem tar sitt förnuft till fånga och slänger upp några liiite tidigare!

• isis

Ja... jag ska kika på Inkywings om jag kan hitta nått roligt..

• Johanna = en lat kock

ellte, isis mfl göteborgare
    Vi ska inte träffas hemma hos ngn av oss och ha lite egen "kurs" -tips och idé-pysselkväll

om inte annat kan vi vara hos mej

• Ellte

Hmm...en fråga...Har nån av er nån idé om hur man kan håla ordning på vilke stämplar som kommer från vilket företag? OM jag någon gång kan förverkliga min dröm att sälja kort måste jag ju veta... :

• Hestia

Ellte - Du kan ju skriva på baksidan av stämpeln med vattenfast penna, eller sortera dem i företagsordning.

Svar på tråden Stämpeltråden!