• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Ellte - Fuskis!!!! :) Rapportera hur det var sedan (för jag antar att Octoberstamps är ditt mål?)

• drömmande sambo

Ellte: min goa gumma.... vad gör du i Stenungssund? Kramizz

• Hestia

Isis (tror jag det var - som köpte förvaring på ÖB) - vilka färger fanns de i?

• Johanna = en lat kock

jag började precis som hestia - ville ha vårt "monogram" på alla trycksaker och vi hade inte råd att få allt upptryckt... så jag gjorde allt själv...

• isis

Åhh.. jag vill oxå åka till stenungsund, kanske ska ta tåget dit nästa vecka *tänker*

Hestia - jag tror det var Bellis lr Johanna som köpt sånt på ÖB men jag kan gissa på att det finns rött och grått.

Hestia - jag har stämplat med träklossar = värdelöst för man ser ju inte vart man sätter motivet.

Johanna - Jag har en stämpel där det är ett hjärta, en gran och en stjärna jämte varandra. Men jag använder nästan alltid bara en av dem tre åt gången. Samma som med några snöflingor jag har.

Igår satt jag HELA dagen på vardagsrummsbordet och pyssla, Darn vad ont i ryggen jag hade sen. Så nu har jag bestämt mig för att köpa ett matsalsbord som är stort, minst för åtta pers, så att jag kan få plats och slippa hamna på golvet.

• Hestia

Isis - Ok! Letar efter ett vitt skåp, men det verkar vara dödfött... :(
    Stackare som har ont i ryggen! Men jag är säker på att korten är jättefina! Och jag tror vi har samma stämpel - från octoberstamps? :)

• isis

Hestia - Ja, den är därifrån.
    Kan du inte köpa såna där trälådor från ikea med lådavdelare, dem kan man ju lätt måla vita.

• Hestia

Isis - Ja, det kan jag ju. Fast sambon är allergisk mot dem. ;) Skall försöka övertala honom! :D

• Hestia

Nejnej, inte sambo - make! :D

• isis

Han kan väl inte vara allergisk mot nånting hans kära fru har målat och gjort fint!? ;) :D

Svar på tråden Stämpeltråden!