• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Men åååååååÅÅÅÅÅÅH! Jag lyckades skicka till din andra adress Hestia!!! Men nu har jag fått iväg den till din adress du skrev här ovan....! *morr*

• Hestia

Bellis - Det är lugnt, jag har fått båda mailen... ;)

• Ellte

*skrattar glatt åt Bellis och hoppas hon hann*

Jag skulle också gärna vilja ha några mail om vad jag är skyldig hit och dit... Känner att jag inte har nån koll på vad jag beställt de senaste dagarna :? Denna tråden kommer ta kål på min ekonomi :D:D

En kompis tittade in i denna tråden förut och kommenterade att det måste vara en dyyyr hobby. Jag konstaterade att joooo om man köper så mycket saker som "kan vara bra att ha nån gång" ;) Jag längtar vansinnigt tills jag fått ordning på mitt hobbyrum..Jag har stora planer för schysst förvaring av alla pryttlar och förhoppningsvis får jag mer koll :D

• Hestia

Ellte - sitter och fyller i precis vad vi beställt, sedan mailar jag ut till alla vad det blev! Så det kommer inom en halvtimme!

• Bellis

Sköööööönt att höra! Jisses, jag fick nästan magsår på kuppen...

Idag har jag köpt ett litet "skåp" eller vad det heter... ett sånt litet grunk med en massa små lådor i, sånt man kan hitta i garaget hos en fix-pelle. Köpte ett på ÖB för 98 kr! Ska fixa mitt skrivbord nu, vilken dag som helst! ;) Men imorrn får vi gäster som ska stanna till söndag, och de ska bo i arbetsrummet *snyft*, där pc:n och *snyft* skrivbordet *snyft* och NI ÄR!!! Det har jag inte tänkt på förut... hur ska jag klara mig till på söndag...?

Åh, vad jag mår BRA av den här tråden, och av er, och av att pyssla, och av att planera pyssel, och av att få leta efter roliga grunkor! Ni tycker säkert det låter löjligt, men det är så KUL att ni finns därute!! Och jättetrist att jag inte bor där ni bor.....

Puss på er tjejer!!

• Hestia

Bellis - Jag förstår dig! Tycker också det är JÄTTEKUL att du startade den här tråden! Men oj vad vi gör av med pengar! :D
    98 kronor på ÖB sade du? Dit skulle man kanske ta sig! :) Funderar på att köpa små burkar på Panduro, men de är flera gånger så dyra för lika mycket förvaring...

Hur förvarar ni andra era saker??

• Kolan

Tack ester och Johanna ang hakar och öglor. Nu ska jag in och beställa på InkyWings, om det finns något kvar...

• Ellte

Hestia: Just nu...stämplar, dynor och pulver på en bricka :? Papper, saxar och andra saker i en kartong... Fattar ni att jag längtar efter mitt hobbyrum???? Då ska det bli pärmar med stämplar, förvaringslådor (sådana som Bellis pratar om) till öljetter, pärlor mm, papper i (förhoppningsvis om allt flyter) ett arkivskåp (sådant med hängmappar) och verktyg på krokar :) *längtar*

• Hestia

Ellte - När får du ditt hobbyrum??

Har skickat mail till alla om pengar nu! :)

• Hestia

*nöjd*
    Har sytt julstrumpor till mig och maken!
    Nu bär det av till sängen!

Svar på tråden Stämpeltråden!