• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Ellte - Funderade precis på dem! :) Kommer de så, eller har du embossat med sådant tjockt metallembossingpulver?
    Jättefint kort!!

• Johanna = en lat kock

jodå 1000 st ungefär av 30sorter eller så...

men endel färger använder man ju inte alltför ofta så det kan jag skicka med papprena sen när vi ha handlat :)

• Ellte

Hestia: Näe det är nån form av öljettliknande saker eller vad man ska säga... "Rivets" heter de visst ;) Ser ut som ett örhänge i modellen... Man gör hål (med en kniv blev det igår ) trär igenom, trär en ring på "pinnen" som sticker ut på baksidan och drämmer till med en hammare... :)

• isis

Det blå/vita pappret med granar på var riktigt fint. Men jag tror jag ska köpa lite mer stämplar först, så hojta gärna när ni ska beställa det eller öljetter eller så... Me loove eyelets, fast jag har fortfarande inte fått fast någon ;) :D

Tänkte göra en dörrskylt och en "ej reklam" lapp ikväll. Och sedan ska jag göra fina flyttkort. Å så julkorten förståss.. Sen mitt i mellan allt tänkte jag köpa lite tyg och sy ett par grejer..jaha julklappar? Ja det kankse man oxå skulle ta och fixa!

Ihh... det lät mycket det..

• Hestia

Ellte . Jag är också sugen på fler öljetter. Nöjer du dig med dem du får av Johanna, eller skall vi gå ihop och köpa lite?

• Johanna = en lat kock

hestia självklart!

det vi (nästan) bestämt oss för är:

saripapper i fuchsia och vitt
    ljusgult papper med mangoblad
    bananpapper i hazelnöt, ljublått och mörkrött
    xmas mulberrypapper med granar
    jutekollektionen
    ev ngt mullberrypapper i naturfärger

delar systerligt på allt!
    frakten borde bli max 60kr

• Ellte

Hestiaaaaaaaaaa......KLART jag vill Om det är sånna coola som finns på ebay :?

• Johanna = en lat kock

maila mej (johanna at thunstom. com) om ni vill vara med och vad ni vill ha...

beställer imorgon eller på fredag

• Hestia

Ok, nu beställer jag från e-bay!
    Det finns bara ett paket kvar av det som både bellis och Ellte ville ha, så jag beställer det.
    Räknar med att bellis får det nedan, då hon upptäckte det. :)

Så, utan frakt:
    jag - 15.99 dollar
    bellis - 12.48 dollar
    Ellte - 5.75 dollar

• Hestia

Johanna - Av de du skrev upp, eller av allt hon har?

Svar på tråden Stämpeltråden!