• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Druvan

Tack så mycket Johanna
    Nu blev det något klarare

Jag inser oxå att jag var lite otydlig med min lim-fråga. Vad jag undrar är om man ska ha något speciellt lim att klistra fast korten/pappren med?

• Johanna = en lat kock

njae man behöver inget speciellt lim - vanligt papperslim funkar jättebra... eller om man vill att det ska vara garanterat syrafritt så kan man fråga i butiken (oftast fotolim)

• Johanna = en lat kock

förlåt då ellte! (ska vi dela lite??? Jag kan handla lite så kan du köpa det du vill ha av mej???)

förresten vrålsnyggt dopkort!!!!

• Ellte

Tack

Jag ska fundera lite på saken... Min papperslåda håller på att svämma över hemma...å andra sidan kan man ju inte få för mycket "detaljpapper"... ;)

• Johanna = en lat kock

jag vill ha jutepapper i mörkrött och natur och det ljusgula med mangoblad som du gillade ev ngt mer... men jag väntar tills du har funderat färdigt...

(jutepapprena skitsnygga som omslag runt fotoalbum och likande)

• Ellte

De där jutepapperen ser ju härliga ut alltså... :) Jag kan nog tänka mig att köpa en sådan pack med fem av varje färg...

Behöver du alla "mangopapperen" eller vill du sälja ett par sådana till mig? Du är inte intresserad av de papperen med sömmar på?

• Johanna = en lat kock

jo jag är väl intresserad av allt!

(har ju inte shoppat lika mkt som ni (framförallt bellis då) - bara eyelets för 10 dollar och papper för 12) det jag saknar nu är snygga enkla accentpapper (naturfärger och blått framförallt)

• Ellte

Jag är lite sugen på Saripapper i den schyssta fuchiafärgen..Är det nåt som du isåfall ville byta ett par ark mot mango? ;)

• Druvan

Kom på en sak till. Jag har sett att det finns stämpelplattor med flera motiv på. Vad gör man med dem? Klipper man isär dem eller maskar man ut motivet, eller?

Svar på tråden Stämpeltråden!