• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Hela mitt inlägg försvann... *suck*

Jag har en görahålare, har aldrig prövat utan, så jag vet inte hur bra det går. Men det är smidigt att ha en, i alla fall (beställde min, surprise, via ebay).

Ok, försöker med papprena igen!
    Ellte - vill ha paket 3 som jag visade
    Bellis vill ha paket 1 (som Bellis visade) och paket 3 (som jag visade)
    Och jag vill ha paket 1 (som Bellis visade) och vellumpapper.
    Gerda - Vill ha något! ;) Bellis har bara visat ett paket, så jag är lite konfunderad över vilka du vill ha. Kan du skicka länk? Säljaren är craftygirlies.

• isis

Hestia - har du möjlighet att förklara hur man sätter fast dem?

• Ellte

Oj men..oj...jag skulle ju titta på pulver :o sorrysorry...hinner jag kika lite snabbt? Annars klarar jag mig nog :?

• Hestia

Isis - Först gör du hål, med valfritt instrument. :D
    Själv har jag en sådan här: www.makingmemories.com/images/products/tools/details/holepunch.jpg
    Efter det trär du igenom öljetten, och vänder på pappret så att du får baksidan upp. Lägg gärna kortet på en skärbräda i plast, det tycker jag är ett idealiskt underlag.
    Sedan använder du din "eyelet setter" (tror du måste ha en sådan), och slår på den med en hammare, så att öljetten sprider ut sig som en blomma där bak, och sitter fast.
    Min eyeley setter ser ut så här: www.makingmemories.com/images/products/tools/details/usetter.jpg

Här kommer instruktioner i bilder! :)
    www.impressrubberstamps.com/ideas/project_eyelets.html

• Hestia

Ellte - Jodå, du hinner, behöver ha svar från Gerda innan jag beställer! :)

Jo, idag har jag shoppat också! En stämpel från Reprint, lite fina band, mulberrypapper, vitt glittrande embossingpulver och två flaskor glittergel! :)
    Och sedan har jag fått hem tre stämplar från Dreamcottage idag!

Generellt måste jag säga att Octoberstamps och Inkywings är snabbare än Dreamcottage vad gäller att skicka saker! :)
    Har ni handlat upp allt på Inkywings nu, eller kan jag fortfarande köpa lite? ;)

• Hestia

Dessa här tycker jag har jättehärliga stämplar!
    www.impressrubberstamps.com

Tyvärr är de monterade, vilket innebär att frakten från USA blir ganska dyr... :(

• Bellis

*pust, håller på att bli manglad i en annan tråd* Jag få skylla mig själv! Men nu har jag sagt det sista. Nu stämpling!!

Jag har stämplar på väg från octoberstamps och inkywings! La på min rea-order till den som just skulle skickas! Dreamcottage har jag ingen aaaning om vad som händer med... tyvärr.

Hestia - ja, det stämmer för min del med papprena! Ellte.... hur ska du kunna bestämma dig för några pulver, alla är ju jättefina och sååå billiga!

Tycker ni förresten att jag ska skicka iväg mitt visanummer nu, till USA? Hon frågade igår hur jag ville skicka det till henne, men sen efter jag svarade så har jag inte hört nåt. Det kanske blir bättre fart på henne om jag skickar det nu?

• Hestia

Hihi, jag hörde heller ingenting just då från henne! Men det låter väl bra, fast skicka det i ett par olika mail, dela upp det! (inte för jag vet om det gör någon skillnad, men det KÄNNS bättre!) :)

Såg att du blir manglad i köptråden, men har inte orkat läsa era inlägg, det blev för många att läsa på en gång. :)

Du skall inte ha lite embossingpulver du ockås då? ;)

• Bellis

En fråga: var kan man hitta alla olika fina typsnitt som jag kan se på scrapbookbilderna på tex .... vad var det nu... den andra länken av två som nån här ovanför länkade till tidigare idag. *kommer inte ihåg*

Svar på tråden Stämpeltråden!