• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Kolan

Hjälp, är ganska ny på det här med stämpling. Har handlat lite på stan (Panduro, NK etc). Har nu mha den här supertråden fått nys på InkyWings och tänker beställa några stämplar.
    Nu till frågan: När man köper Haloplattorna, ska man köpa med hakar på plattan eller till stämpeln. Fanns ju båda varianterna, förvirrande... Finns det någon "standard" eller är det bara en smaksak?

• Hestia

Ja, sova är något jag borde ha gjort för länge sedan, så trött som jag är!
    Jag får ta och fundera över natten!

Godnatt! :)

• Druvan

Jag har följt den här tråden med stort intresse och insett att jag nog är på god väg att skaffa mig en ny hobby. Det här verkar ju jätteroligt.

Jag har några funderingar. Hur många olika handtag (ex Halos) behöver man egentligen? Måste stämpeln och handtaget vara exakt lika stora? Är det något speciellt lim man ska använda?

• FinaStina

Isis, Scrapbook etc ligger på Danska Vägen i Göteborg. Dom har mest papper, stansar, saxar och sånt som är anpassat till scrapbooking. Men dom har lite stämplar och tillbehör oxå. Och dom har div olika kurser. Kolla på www.scrapbook.se

• ester

Druvan och Kolan,
    jag tror att om man köper klossar så är redan hook-tape fastsatt på dem. Det är samma tape som används när man sätter fast dem i pärmar när man inte använder dem. HALOS Loop tejp (Kardborre Tejp) klistrar man bak på gummi stämpeln.

här kan ni läsa mer om Haloklossar: halosrubberstamps.com/prod03.htm

Angående storlekar så beror det väl på hur stora stämplar man har?

Sen vet jag att Johanna har gjort egna haloklossar av plexiglas och kardborretejp från Biltema.

• Johanna = en lat kock

druvan

man behöver två, tre eller kanske fyra handtag. Ett litet (till de mindre stämplarna) och ett riktigt stort (till alla ink bakgrunder) till att börja med

- de behöver inte alls vara lika som stämplarna men - ngt större är att föredra...

på de små sitter remsorna med haktejp närmare varandra - därför är de bra till små stämplar...

Kolan
    Jag skulle föredra hakar på plattan och öglor på stämpeln (då skadas ju inte stämplarna om man förvarar dem i en låda)
    -det verkar vanligast oxå

• Druvan

ester, ok tack
    Visst är det så att man kan använda mindre stämplar på ett större handtag men inte tvärt om, eller? Mycket förvirrad

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

druvan du har fattat rätt!

eftersom stämplarna är mjuka så böjer de sig gärna om de kommer utanför klossen

Svar på tråden Stämpeltråden!