• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

*suck* Varför måste man jobba när man bara vill hem och pyssla?

• isis

Vilket är ert favoritformat?

Mitt är för tillfället ett dubbelkort som är 5 x 8 cm.

• Ellte

isis :D Du har så skoj frågor :D

Jag köpte ett par kort igår som jag tyckte så mycket om...brukar annars vika själv men dessa var sååå fina Jag gissar att de är ca 7*16 cm och dubbla...

Annars gillar jag kvadratiska ca 15*15 eller de där små som du pratar om :)

• FinaStina

En fråga, mullberrypapper det är väl sånt som blir "luddigt" i kanterna när man river det?! För lite ludd och öljetter (som jag hoppas liger i brevlådan idag, tänk om posten slarvat bort det?!*fasa*) är det som behövs för att piffa upp mina halvtråkiga julkort, tror jag. Men vilken butik i Gbg har bäst sortiment på mulberrypapper? Priset spelar väl lite roll men jag börjar bli lite desperat

• isis

Ellte - ;) det blir väl så när man är uttråkad till döds och sängliggande.. Ni är ju så tysta när jag kommer! ;)

Skulle gärna oxå vilja veta var man kan hitta riktigt tunt mullbärspapper..

• Ellte

FinaStina: japp det stämmer, det är det luddiga. Jag tycker att Inex har bra sortiment, många färger och hyggliga priser... De har även nån slags bananfiberpapper och bomullspapper som ger nästan samma effekt i ytterligare ett antal färger

• FinaStina

TAck, Ellte. Då ska jag ta och gå förbi där idag!

isis, jag har inget favoritformat. Har inte gjort så mycket kort än. Jag köpte stora ark på Arkivet så att jag skulle kunna skära till vilken storlek jag ville, men julkorten som jag gjort hittills är dubbla A6.
    Finns det "standardformat", så att det finns färdiga kuvert att köpa? Vilka är det i såfall?

• isis

Dem vanligaste kuverten att hitta är väl till A6 och 15x15 kort...

Annars kan man ju alltid vika själv! :D

• FinaStina

Brukar du vika kuvert själv? Isåfall, Vilken sorts papper är bäst till kuvert?

• Ellte

Nu ska jag iväg och ta en spruta...tänk på mig ;) Det är det värsta jag vet :(

Svar på tråden Stämpeltråden!