• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

fiastina vi har inte sagt ngn tid ön men jag kan tänka mej att de första kommer vid 4tiden och sen är det ju bara att komma när man hinner

(har visserligen föreläsning kl 8 morgonen efter så det får inte bli hela natten)

jag är oxå vansinnigt blyg (svårt att ta det där första steget) när det gäller nya människor!

• Ellte

Åh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...*blir tossig* Nu när jag äntligen fått mina fina öljetter har jag tappat bort verktyget :( *letar febrilt*

• Hestia

Hoppas du hittar det, Ellte!

Vad kul att alla fått sina öljetter! Så billiga och snabba som de var så handlar vi väl en gång till därifrån strax efter jul, eller vad säger ni, tjejer? :D

Bellis - jag vet inte när papprena från e-bay kommer! :( Bad dem maila mig när de skickades, men jag har inte hört något än... :(

Jag vill shoppa mer!!!! :D Hade InkyWings nya motiv, eller?
    Har ingen hittat någon ny rolig affär att beställa ifrån??

• Ellte

Hestia :o Har du pengar kvaaar :? ;)

Nej jag har inte hittat verktyget än...hoppas jag snubblar på det imorgon!

Nu är det sovdags efter vovvepromenad :)

Nattinatt!

• Bellis

Vad söta ni är tjejjer! :) Blir alldeles glad. FinaStina... gå iväg du! Det kommer bli jättetrevligt! Jag skulle så gärna vilja vara med er på stämpelträffen, men det går inte för jag jobbar ungefär varje dag fram till juldagen nu.... och så skulle jag nog inte våga åka ända ner till Göteborg för att träffa folk jag inte känner, och antagligen t.o.m sova hos nån av er!!! Den gången det händer kommer jag vara SUPERNERVÖS i tre evigheter innan...

Sambon har hjälpt mig (inte hjälpt -gjort allt) installera sin gamla färgskrivare här, med nya patroner i och allt! En annan dag tänkte jag ladda ner lite nya fonter jag hittat på nätet och sen använda de när jag gör kort! Ska bli spännande! Synd att vi inte har någon scanner.... det är scanner i skrivaren, men jag kan ju inte köra igenom mina kort där. Jag får fota med min digitalkamera istället!

Är jättesömnig nu, men jag ska åtminstone börja på ett julkort till sambons lilla mormor nu. Det ska förutom hälsning innehålla ett brödrecept som hon efterfrågat!

Ellte - har du hittat öljettmojängen?? Jag har bara provbankat på de fula som följde med mojängen från Panduro. Jag köpte de finaste fula jag kunde hitta, ifall de möjligen kan komma till användning nån gång. Den första bankade jag på köksgolvet, med ett postitblock emellan - den blev alldeles FÖR ihopbankad så den blev konkav.... Den andra bankade jag i ena hörnet på skrivbordet - blev så bra som en fin ful öljett från Panduro kan bli. De är ju i två delar, och jämför man med de som vi handlat på eyeletsoutlet så svimmar man ju nästan av vämjelse.....

blablabla..

• Hestia

Tihi, jag får nästan femtusen till innan jul, och så studiemedlet, förstås! :D
    När jag får lönen känns det motiverat att jobba vid sidan om studierna... ;)

Jag har precis kommit hem från min tennislektion och är superpigg!! *suck*

• Ellte

Bellis: ...måste faktiskt säga att jag tycker de röda hjärtöljetter jag köpt på Panduro är fina... *sätter näsan i vädret*

• Bellis

Okej Ellte, de var faktiskt okej! Jag var så sur över att jag inte hittade allt jag tänkt få med mig hem, så jag blev lite antiöljetter där ett tag.... Jag köpte silverstjärnor själv.... hjärtan blir det nog en annan gång!!

*ler stoooort och tänker på Ellte som blandannat klippt halotape hela gårdagskvällen*

Vad har du för vovvis förresten?? Jag har haft en golden tills i våras.... *sakna*

• Bellis

Ha! Jag är urnöjd med mitt fixarfrasse-skåp med lådor!! Sväljer precis hur mycket pryttlar som helst ju!

Hestia - jag får också mer pengar innan jul! Ännu fler pengar retroaktivt från a-kassan visserligen, men det är ju pengar hur som helst! Roligt ju, med en sån häringa dyr hobby!

• Ellte

*fnissar triumferande* Veeet ni (nej jag har inte gått än :?) Jag hittade en pryl i Jonas verktygslåda :D Den funkar :D Tjohooo :)

Bellis; Vi har en Border/Collie/Lab 8 år snart...vår lille kille :)

Svar på tråden Stämpeltråden!