• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Hestia :D Jag tyckte min var bättre :) och 1100 spänn billigare ;)

• Bellis

Ha! Ellte hann före mig! Är det inte helt otroligt kul??? Över 800 inlägg på två veckor!! Jag tycker det är jättekul att haft förmånen att lära känna er här! Vi umgås ju varje dag!

*kramas*

• Bellis

Isis - fiskarna är faktiskt jättefina!! Om inte finast av alla de jag köpte! Ser ut som riktiga såna där scalare-firrar som finns på zoo-affären! Tänkte ha dem till "trevlig sommar"-kort.

• Bellis

Hörrni? Jag ska just till att sätta fast ett tuuuunt men brett band rätt över ett mörkgrönt kort. Limmar jag på nåt bra sätt, eller bara rakt av? Med vad för lim? Har både hobbylim och stiftlim....

• Hestia

Bellis - De ser ut som den coola fisken i Finding Nemo! :)
    Jag skulle valt ett fast lim, inte rinnande. Jag har bara rinnande just nu, och det är INTE kul att sätta fast band med det... :(

• Bellis

Hestia - hrm.... nä jag märkte det.. Tog hobbylimmet och limmade "lite" där jag ändå ska sätta dit papper ovanpå. Det vete tusan om det kommer bli bra.. men det är metalltråd i kanterna på bandet så jag vek ändarna runt till insidan - sitter ganska bra så. Ska limma dit en inlaga, så då syns det inte, plus att det sitter ännu bättre då!

Trodde alla sov, så jag väntade mig inget svar utan körde en trial and error!

MÅSTE verkligen sova nu, jag med, ska upp och jobba imorrn!

Sov gott Hestia, och alla andra om det fortfarande är nån kvar!

Svar på tråden Stämpeltråden!