• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

isis

du kan ju få ngn av alla mina (behöver ju inte 8-9 st ;))
    Det kan vi ju ta nästa gång vi träffas och då hoppas jag att jag inte har ekonomistyrning på hjärnan utan att den är fylld av stämplar!

Tack återigen för igår tjejer!

• Bellis

Hej galningar!

Jag har faktiskt postat era stämplar nu, Hestia och Ellte! Ellte, jag kollade upp dig i gulasidorna, så jag hoppas det blev rätt...!

Jag skickade med en liten halvtrist julklapp till er båda också! Slit dem med hälsa, och tala gäääärna om för mig vad för kuligt man kan använda dem till!! För jag gillar dem skarpt, men har inte riktigt funnit användning för dem än..... och jag har RÄTT många...!

Var tvungen att köpa två nya versacubes idag, en smoke blue och en svart -EFTERSOM DEN STORA SVARTA FRÅN DREAMCOTTAGE VAR RESTAD OCH FORTFARANDE INTE DYKT UPP!

Jag måste tipsa om en helt underbar versa-färg, nämligen nr 27 Indigo! Det är en helt underbar möööörkt blå färg!

Klämde i min första öljett igårkväll - superfint kort blev det! Ska försöka fota mina kort ikväll och lägga ut i ett yahoo-album som jag har.... men jag kommer inte ihåg hur jag gör eller ens kommer dit!

Fick min sista rea-skörd från Inky idag! En aborre (stavas det så???), lite påsk, trollsländor (en bonus!!), bröllopsfraser, bäbä vita lamma och nåra små-grunkamojjer.

UAAAAAAAh, måste äta och sen -STÄMPLA!!
    Sambon diskar.

• Hestia

Har fortfarande inte fått mina stämplar från InkyWings-rean.. :(

• Bellis

Nämen Hestia - har du inte????

Maila henne vetja, så har du säkert svar redan imorgon om vad som hänt!! Jag beställde ju både första dagen -kom på fredagen, och sista readagen -kom idag. Hon brukar svara direkt på mail ju!

Va trist...
    Men du får stämplar av mig imorrn i varje fall, gumman!

• Bellis

Förresten Hestia! Vi har bara fraktkostnaden kvar att kvitta, du och jag! :)

• Bellis

Det är visst bara jag som babblar här ikväll... igen!

WOHOOOOOO!!! *bellis är röd om kinderna av upphetsning* Mark från Scraptastic ringde just!! Jag läste ett mail jag fått av honom och svarade lite sporadiskt - och då ringde han!! Så slapp jaaaaaag *skönt* Men så låter man ju som en nörsk tant när man försöker prata engelska... hrm. Och jag som egentligen är jäkligt duktig på det språket...! Blir inte klok på det där...

Jag ska få paaaapper!!

• Ellte

*fnissar åt gulliga Bellis*

• Bellis

*frääääs*

Typiskt.... nu har jag kämpat hela kvällen för att kunna lägga ut bilder på mina kort till er beskådan... också funkar inkentinken. Osså när inkentinken till slut funkar, ja då ser jag att precis varenda bild är skit-kass!!!!!

*moooOOOORRR* Min digitalkamera som brukar ta så himla fina bilder...!! Äh, jag får göra ett nytt försök en annan *piip*dag.

Inte har jag hunnit göra nåt mer kort heller... jag passade på att vattna alla mina blommor medan sambon kämpade vid datorn...... bara för att han inte skulle irritera ihjäl sig på mig, som gärna lägger mig i.

Nu är det HÖG tid att sova! Trissssst.
    Kram och nattis!

• Hestia

Gjorde ytterligare femton julkort, och glömde ta bild på dem... :(

Bellis - Mailar henne om det inte kommit idag! :) Jag ser fram emot "dina" stämplar! :)

• Johanna = en lat kock

hejsan

har testat klorin nu! (och kan inte sluta) vilka roliga effekter...

sprayade vanlig trist slät blå lite solblekt kartong och den blev turkosprickig!

stäplade och embossade ett bi med svart på brun kartong och målade i med klorin - biet blev gult!

Svar på tråden Stämpeltråden!