• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Hestia - jag har inte vågat mig in i Halos-världen än... jag måste nog ta en ledig dag till det. Nu har jag varit ledig en dag sedan förra onsdagen.. och nästa lediga dag är julafton -vilket jag inte vågat hoppas på!

Sitter här och klipper med ögonen... men jag SKA göra fler kort!! :) Är bara inne på mitt andra för idag. Det blir ett brunt kort med "pepparkakshjärtan" stämplade på i vitt, varav ett jag just embossade i white diamond. Sen ska det vara en riven bit randig vellum på ena kanten med "god jul" stämplat rött och embossat!

Hm, det känns som att mina kort är lite tråkiga... eller ivarje fall begränsade. Men det är nog för att jag inte kan en massa tekniker än...

Nu ska här stämplas vita hjärtan! Hörrni, vad har ni för guldfärg? Jag har en som är precis samma format på som versacubsen, men som heter "inkit". Den låg tillsammans med alla versacubes på Ljunggrens i g:a stan. Problemet är att jag tycker den färgen beter sig lite underligt. Den blir liksom mörk om man trycker lite för hårt, och sen så kan man se att en "fett-aura" liksom har flytit ut efter ett par dagar -alltså precis utanför den egentliga guldfärgen.... Jag vill ha en BRA guld!!

• Bellis

Näe Hestia....! Inte fler sidor med grunkor nu...... *bellis måste hålla sig för att inte kolla längre på sajten*

Jag måste få ro.

• Hestia

Bellis - Guldfärg som i dyna, eller embossing? Som dyna har jag versacolor - suveränt bra! Som embossingpulver något som heter Adirondack, som är bra, och täcker helt och hållet - så där kan det inte bli några roliga effekter av att stämpla i en annan färg.

• Bellis

Hestia -det är dynan jag tänker på! Men ett guldpulver vore ju inte heller helt fel....... har faktiskt bara två pulver än så länge. Klart och white diamond. Jag älskar båda två!

Försökte "hinta" åt sambon att han ju faktiskt skulle kunna kika in på Matton nån dag, eftersom det ligger nära hans jobb -och bara låta dem plocka fram nåt snyggt pulver... konstigt -jag tror inte han fattade!

Funderar på ett svart pulver i nån snygg variant också, någon erfarenhet?

• Hestia

Bellis - Har tyvärr inget svart pulver... :(

Har hintat till maken att en prenumeration på Rubber Stamper från USA faktiskt är bättre än att köpa den från OctoberStamps... 3 nummer från Octoberstamps kostar lika mycket som en årsprenumeration (8 nr) från USA (dvs runt 400 kr). Jag tror faktiskt inte han fattat, fast jag gett honom FYRA prenumerationslappar... *suck*

• Bellis

Varför fattar de inte...? JAG förstår ju att ett nytt spel till x-boxen står högt på listan! Inte för att jag tänker köpa nåt, men ändå...

• Hestia

Bellis - Menar det!!! :D

Åh, jag vill VERKLIGEN ha en julkrubba! Men den jag vill ha kostar över tusen kronor... :(

Nej, nu skall jag gå och lägga mig!

God natt! :)

• Bellis

Oj, det lät som en alldeles extra krubba! Jag vill gilla julen igen... det har jag inte gjort sedan jag började det här jobbet. *suck*

Annars älskar jag julen!! Pynta och grejja... men nu är man så himla trött och trött på alla galna människor som bara handlar och handlar... det blir lite för mycket.

Nattis!! Ska bara stämpla liiiite till, sen definitivt sängen! :)

• Ellte

Kom just hem från Trädgår´n och sleeeet upp mitt kuvert det första jag gjorde :D Åhh vad mycket fiiiint jag beställt...Måste definitivt göra ett kort till med DoggieSanta eller vad han hette :) Två finfina till dopkort också :) Och vad stooora och bra några är, jag som är så kass på att kolla storlek :D Och bara en som jag inte fattar alls vad det är men jag får vänta till imorgon med att stämpla och testa. Just nu är faktiskt sängen mera lockande ;)

Gulddyna har jag Versacube och den är jag rätt nöjd med. Tycker dock att den känns "torrare" än de andra små kuberna jag har så om nån har nåt bättre förslag är det värt att testa! Svart pulver köpte jag i veckan, ett från Reprint som jag tycker väldigt mycket om. Jämnt och fint och passar jättebra till konturer och på text! (På t.ex det nya "roskorten" (TACK FinaStina för lånet av stämpeln!!!) som jag gjorde i måndags.)

De små tagsen kan man ju färga och stämpla och ha på kort och de lite större som julklappsadresser kanske? Jättetack Bellis det ska bli skoj att leka med dem!

NU ska jag avsluta tandborstningen och prata lite med Jonas innan jag somnar :)

Nattinatt vi ses imorgon

// Svammellinda

• FinaStina

Jag har oxå Versacubes gulddyna och den gillar jag.

Är det ingen som kan vrida fram klockan till halv fem imorgon så jag får gå hem? Alltså jag får ju gå hem idag oxå men det är julbord med jobbet ikväll. Jag fick mina stämplar och EZmount från Octoberstamps igår. Fast jag var inte hemma förrens efter 22 (glöggparty hos en kompis) och jag var så trött så jag inte orkade mer än provstämpla dom. Jag vill hem och stämpla NUUUUU. Tänk va bra den här tråden är för annars hade jag inte känt till Octoberstamps och då hade jag inte haft mina fina stämplar!!

Visst är den fin rosen?! Min sambo fyller år på julafton så jag ska göra ett kort till honom. Tänkte använda rosen och ett hjärta jag fick igår med VersaMark i bakgrunden och sen stämpeln i form av en tårtbit i mitten. Skulle ha köpt en bakgrundsstämpel oxå, jag har ingen alls.

Ha en bra dag allihoppa!!

Svar på tråden Stämpeltråden!