• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Ellte - det är hemskt, det var bara du som beställde nalleplattan..... men vi fick 3 stycken.....! Men det var likadant med några andra stämplar också. Fast då var det jag eller Hestia som beställt.

Har ni testat adventsljusen förresten? JAg provstämplade alldeles nyss -tog grönt nertill och svart upptill - det blev faktiskt helt ok!

• Bellis

Stämplade förresten på vanligt silkespapper härom kvällen - och det blev riktigt bra!! :)

Så pass bra att jag idag införskaffat inte mindre än fyra förpckningar till ; började med rött, köpte nu grönt, vitt, silver och guld! Det är så himla mycket papper att det kommer räcka i tre evigheter!

• Bellis

Förresten Ellte - vart ska du/ni åka? Jag är jättenyfiken! Vi tänkte ta en sistaminuten i början av februari, vart beror på vad som finns! Ska bli så skönt...

• Ellte

Jag ska åka till Uganda till det barnhem där jag jobbade som volontär för två år sedan. En av mina "bästisar" är där sedan början av augusti så jag ska hälsa på henne och alla vänner som jag träffade sist jag var där :) Åker 29 december och kommer hem 20 januari. :)

• Hestia

Ellte - En riktig långsemester - vad kul!!

Och vad bra med lite extrastämplar! :) Jag har hitills aldrig provat att stämpla samma dyna i mer än en färg, men det är en bra idé!

Nu har jag stressat hela dagen... :( I och för sig har jag sett Sagan om Konungens Återkomst (BRA!!) men sedan strulade det till sig med en tidning jag är chefredaktör för och som MÅSTE komma ut i år, och jag har tenta i morgon, så nu har jag ont i huvudet och är på dåligt humör... :(

Godnatt på er! :)

• Bellis

Oj! Det låter som en riktig upplevelse, att ha varit volontär i ett land som Uganda! Och det måste kännas kul att kunna åka tillbaka så som du ska göra nu. Det här får du berätta mer om vid ett annat tillfälle -varför inte på en framtida träff?

Nu måste jag göra klart mitt sista kort för kvällen -är sanslöst trött...

Kram!

• Bellis

Hello och godnatt Hestia!

Jag stämplade just "Blinka lilla stjärna" i rött och silver! Först rött på allt, sen tog jag silverkuben och la på färg på de yttersta kanterna på hela motivet (alltså fortfarande på stämpeln). Det blev jättebra!

Nattis!

• Hestia

Tänkte detta kunde vara intressant för någon?
    Det är amerikanska kvinnor som stämplar. Ibland är det en norska med. De är supertrevliga!
    Jag åker iväg vid lunch idag och är hemma först på söndag kväll.
    Hoppas alla får en trevlig helg!

This week, 12/20 Single Stamp Showcase - Bibi
    The Cyberstampers Across the World class is held in #rubberclassroom at 3:00am Eastern, 9:00am (0900)Central European Time (Saturday Morning), 7:00pm (Saturday Evening) in Sydney Australia and Midnight (Friday/Saturday)Pacific time.

If you have never been to Cyberstampers Chat or are having problems because of recent changes, you should find the help you need at: www.cyberstampers.com/chat.html
    Schedule of Future Classes
    12/27 Let's talk about our new (stamping) toys!
    1/03/04 The Power of Yellow - Janet
    E-mail me at momcat@dm.net if you have any questions.
    Links for a schedule of all Cyberstampers activities, The Crafts Mall and logs from previous classes are located at www.cyberstampers.com Please forward or post this message anywhere you think it will be appreciated.
    Thanks, MomCat

• FinaStina

Nu ska det göras akrylklossar!!! Gick ner i verkstan och frågade om jag kunde få köpa en bit, men "fastis" kunde inte sätta nåt pris på den och det fanns mer så jag fick den!!! Tjohoooo!!! Får ta långlunch och såga till några lämpliga bitar i verkstan. Måste ju prova mina nya stämplar med EZmount. Vad lite kan göra en glad ibland.

Svar på tråden Stämpeltråden!