• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Låter fint Ellte! Jag hoppas att jag kan göra dopkort nån gång.... det blir finfina kort här hemma, men jag känner att jag skulle vilja utveckla mig! Behöver nog gå en kurs... men VAR?

Apropå panduros eylets - jag har gjort helt åt skogen fel förstår jag nu.... Det blev dock så fult att jag aldrig provat igen! Eller... hur sjutton har jag gjort egentligen...?

Håller just nu på att leka med mitt nya silkespapper i guld! Det är RIKTIGT läckert! Inte transparent, utan verkligen guld! Har nu haft två stämplar och strött embossingpulver på... ska nu försöka mig på att värma........ hm - håll alla tummar och tår!!

Hestia - hur gick det med tentan gumman?

• Bellis

Ellte min sköna höna! Näe, det är BARA du som har kyssläpparna!! Blir det fint?

Jag har bara testat en av ministämplarna som jag fick med mitt trialkit halos. Det var ett mönstrat hjärta som passade alldeles utmärkt till att posera som pepparkakshjärta på julkorten!

MEN HUR SKILJS MAN FRÅN SINA VACKRA ALSTER???

• Ellte

Vilka färger har en karusellhäst? :? ;)

• Bellis

eeeeeeeeh............... vet inte.

Vilken färg som helst...? Eller....? Näe, jag vet faktiskt inte, det har jag aldrig tänkt på.... vit kanske??

OOOOOIIIIIII!! Det blev alldeles, alldeles, alldeles JÄTTEFINT på silkespappret! Tog ungefär ingen tid alls för det att smälta, och silket höll formen! Passa på att köpa silkespapper i bokhandeln nu vid jul, ca en tia för "vanliga" färger, 5 st 50x70cm, lite dyrare för guld och silver!

• Bellis

Nä nu ska Bellis sova! *zzzzz* Imorrn blir det en låååååååååång dag. Usch.

Kvällens kort blev riktigt fint! Svart kort med rivet guldsilkespapper, därpå en stor snöflinga, embossad i white diamond, och så "blinka lilla stjärna" i rött under, embossad klar!

Ånej, kom just på att jag måste slå in två julisar ikväll.... *suck* Ska direkt från jobbet till min pappa imorrn kväll. ujuj. Bäst jag gör det innan jag somnar...

Nattis Ellte!

• Ellte

Nattinatt... Jag håller också på att plocka ihopa nu :) Imorgon ska jag in och knô med alla andra göteborgare i stan :D

• FinaStina

Har just kommit hem efter att ha varit på stan och knôtt med alla andra inkl Ellte tydligen !! Format var dock tomt på folk. Kunde ju inte gå förbi i närheten utan att slinka in där.

Testade EZmount igår. Vilken tur du sa det där med mjölet Isis annars hade jag blivit tokig, det var det klistrigaste klister jag sett. Ett tips när det gäller förvaring av EZmountmonterade stämplar, jag tog styv kartong och klistrade på självhäftande genomskinlig plast, sån man har till böcker. Det fungerade alldeles utmärkt. Isis hade nån styv plast som hon hade sina på. Alla sätt är bra utom dom dyra!!

Nu ska jag gå och göra ett födelsedagskort till sambon!

• Ellte

Å jag kom hem nu ;) Har varit på Format två gånger :D men missade FinaStina... Nu har jag äntligen DiamondGlaze som jag ska inviga genom att glaza hela min fina rosa karusellhäst :D

*trött i fötterna*

• FinaStina

Jag kom på på vägen hem att jag skulle köpt diamond glaze... Men jag köpte ett sånt där härligt blått embossingpulver som Johanna hade. Har skrivit god jul i mina röda julkort och embossat med det, inte så värst fint och snyggt kanske men otroligt fräckt!! Försökte förresten gå in på Inex, men när jag såg hur mycket folk det var vände jag i dörren. Vart kommer alla människor ifrån?

Svar på tråden Stämpeltråden!