• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Hestia: Okej...hur mycket var det och till vilket konto? Eller adress för all del :) Du behöver f.ö som du förstår inte ha brådis med "leveransen" :)

Jag är fortfarande fashinerad av att Jonas köpte mig en så bra present som jag inte ens sagt att jag önskade mig :) Nån annan som fått nåt pysselrelaterat?

• Bellis

Hej Johanna! :) God Jul!

Jo, jag fick en skärmaskin av mamsen! En sån från Clas Ohlson med rullkniv på skena, till A4-format. Plus deras hobbypack papper och ett sånt där "roll on lim". Riktigt, riktigt nöjd med det!

Pappa skickade jag iväg till Annat Land med adressen på stadens stämpelaffär, så jag hoppas han hittar några kul grejjer där! Fick rapport per sms tidigare ikväll att det skulle ske inom de närmaste dagarna, så jag bad om främst olika papper och embossingpulver.... jag tror nämligen att stämplarna är rätt dyra där...

He,he - hade tänkt ta med mig LITE stämpelgrejjer till julfirandet hos mamma igår, men tja, jag kunde inte välja ut LITE så jag vräkte ner ALLT i en kasse och sprang i snöovädret till bussen...

Det blev i varje fall två riktigt fina julkort skapade på kvällen, och ett (det första) skissat på i en ny kort-kategori! Nämligen ett kärlekskort till sambon! Det gjorde jag klart idag -jättenöjd! :)

Har haft lite grubbel över vad tusan man ska göra för kort nu när julen är över.... men nu är jag nog igång så smått!

• Johanna = en lat kock

om man kan kalla tallrikar pysselrelaterat så, ja! :D

• Ellte

Ja just förresten :) Jonas syster blev väldigt glad för det "lilla" stämpelstartkitet :) Det blev fyra stämplar (ett litet snirkligt hjärta (de ska gifta sig till sommaren), en trollslända, en söt hund och en "Grattis"), två dynor (svart och blå), transparent glittrigt EP, röda blomöljetter (Panduro, inkl. instrument) och en hel bunte med kort, papper och kuvert av alla möjliga sorter... :)

• isis

Jag har fortfarande inte fått mina inky stämplar *surar*

Men jag har fått MASSOR med julklappar och två underbara dar med min älskling så jag e glad en då! :D

Hur har er jul vart?

• Ellte

Johanna: Beror la på vad du ska göra med dem ;)

• Bellis

Hörrni....... nu skulle jag skriva ner var Hestias (?) stämpel kom ifrån (textstjärnan ni vet), men då HITTAR jag inte det inlägget?! Johannas fråga finns där, men inte svaret...? Jag fattar ingenting. Är det nån av er andra som ser det och som kan va så snäll att skriva det igen, till mig?

• Johanna = en lat kock

isis

vi har haft det bra men inte så lugnt - svärmor har ngt underligt julkomplex och två snoriga griniga ungar (johans syskonbarn 2 och snart 5år) gjorde att vi bara ville hem så fort maten var uppäten från tallrikarna

men nu ska vi hem till mamma imorgon och ha det lite lugnt och mysigt!

• Johanna = en lat kock

katy´s corner var det sen tror jag det var co och uk efter men her inte hundra koll

• Bellis

Min jul har välan varit ok i alla fall!

Är trist nog ensam hemma, eftersom sambon åkte till hemstaden och det som är kvar av hans familj... han ville inte åka, men vad gör man... i år hade han inte mycket att välja på. Nu längtar han hem.

Jag jobbade halvt ihjäl mig t.o.m kl 21 i förrgår, och har haft ont i magen sedan igår förmiddag för att jag ska jobba imorrn igen. Inte kul.

Hos mamsen var det trevligt! God mat såklart, glatta humör , lugnt och skönt. Fick lagom med julisar! Fick pappasläktsdelen av julisarna i lördags, så jag har haft min "skörd" lite utspridd! :) Fick delar av vårt fin-porslin av pappa och hans fru, en stor inramad svartvit bild på en byggnad i New York av syster med pojkvän - och lite ditten och datten!

Svar på tråden Stämpeltråden!