• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Här är ett av de shakerkort jag gjort... Lite svårt att se men det är glaspärlor och hologrampaljetter i som gör att det blir lite "vattenkänsla" i kortet :) us.f1.yahoofs.com/groups/g_8626001/Utmaningar/Vatten/Vatten.jpg
    us.f1.yahoofs.com/groups/g_8626001/Utmaningar/Vatten/Vatten+detalj.jpg

Jag hade även tanke om att göra våra tackkort som shakerkort men orkade inte. Isåfall skulle det givetvis varit ris i "låddan" :)

• Bellis

Hej!

Ellte - jag kan inte titta på ditt shakerkort.........

Vill göra shakerkort, men har inte rätt "fogmassa" Och jag örkar inte tänka ut nåt smart ersättningsgrunks...

Hörrni, jag kollade lite på Octoberstamps igår kväll, och där stod att IRL butiken har stängt till den 7e och då börjar REAN! Men att onlinebutiken är öppen som vanligt. Tror ni möjligtvis att det kommer vara rea på onlinebutiken också sen.....?

Jag har gjort en lista på "allt" jag vill ha på Dreamcottage, Octoberstamps och InkyWings. Det började alltså med "vore himla kul att ha"-nivån. Sen så skar jag ner den till "verkligen vill ha"-nivån. Sen "minus jul"-nivån. Till sist en "absoluuuuut måste ha, annars mår jag nästan dåligt"-nivå.

Summan är fortfarande bissart hög.... Men ack så kul det här är!!

• Ellte

Bellis :D Du är hur skojjig som helst gumman! :D

Om det är rea i januari får ni spara lite till mig ;)

Testa om dessaa länkarna funkar istället då :)
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ternlinda/detail&.dnm=Vattenkort.jpg
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ternlinda/detail&.dnm=Vattenkort+fem.jpg

Har du vanlig dubbelhäftande tejp hemma borde du kunna sätta sådan på var sida om en distans (t.ex en wellpappremsa) för att få samma effekt :)

• Hestia

Om man vill lägga i "platta saker" i shakerkort (ex paljetter eller ris, eller så) så kan man helt enkelt limma fast baksidestycket.

Bellis - Vore det inte helt underbart om onlineaffärerna hade "önskelistor", så man kunde skriva in allt man ville ha där, och sedan ha det sparat tills dess att man har mycket pengar, PLUS ge adressen till maken och hinta lite?? ;)

• Bellis

Hallå gumsan!

Tack för tipset! Jag kollade just priser på Scraptastic - sånt där glaze ni pratade om finns för 48.50 sek, jag tycker det låter som ett bra pris?

Och såna där "pebbles", vad är det? Har man det som ett litet förstoringsglas över nån liten bild, eller vaddå...?

• Hestia

Bellis - Om det är ett bra pris kan man ju passa på att beställa lite annat därifrån samtidigt... :)

• Ellte

Låter som ett väldigt bra pris på glazen...jag betalade betydligt mer för min men jag var desperat och Format var de enda som hade :?

Jag har fattat som att man använder pebbles som du säger men inte testat själv :)

Hestia :D Bra förslag...skicka det till alla butikerna!

• Bellis

Hestia - det är ett alldeles uuunderbart förslag! ...jag tänkte använda mig av listan för egen del.... knapra av lite i taget liksom..... men jag kommer ju bara på mer och mer och MER OCH MER jag vill ha.... nja, riktigt SÅ farligt är det nog inte! Bara nästan.

• Bellis

......32.50 sek för sån däringa tjock tejp till shakers.......

• Bellis

....men den var visst "out of stock"..... men jag har spänt ögonen i en lim-penna för 21 sek........

Svar på tråden Stämpeltråden!