• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Hestia - jahaaaa... för det står på ett ställe att de använder sig av en bomullstuss för att lägga på chalken... men man måste ju kunna få dit den utan att det är stämplat också tycker man! Kollade just på gamborn.gosebo.com och hon har använt chalks som vanlig färgläggning......

Näe, nu är det dags för mig att sova -jag ska ju upp och jobba imorrn igen!

Nattis Hestia! :)

• Bellis

Ja den var jättefin!! Men jag blir faktiskt irriterad när jag inte fattar hur man gör saker och ting! Det känns som om det finns MASSOR av tekniker jag inte har en aaaaning om... *morr*

Chalks finns på både Dreamcottage, Inky och Scraptastic, singel-chalksen ser ut som bara små kuber.... och kostar 8kr... Jag är jättenyfiken, ska nog ta och beställa nån vid ett senare tillfälle!

• Hestia

Bellis - Japp, man kan använda det som vanlig färg också, men om du vill färglägga just en stämpel så kan man ju göra som de gjort (eller använda färgad stämpeldyna... ;))

Godnatt!

• Hestia

Jag vill också ha chalks!!! Fast min plånbok säger att jag nog borde vänta lite... ;)
    Samma här, med en massa tekniker jag inte vet något om - det är därför det skulle vara så bra med en stämpeltidning, där de förklarar olika tekniker! :D (Hmhmhm, kom nu inte och säg att Internet också gör det.... Taditada....)

Förresten, i den stämpeltidningen jag har stämplade de med vattenfärg - lade alltså vattenfärg på stämpeln istället för att använda stämpeldyna - det blir coolt! :)

• Bellis

DET måste jag testa!! Inhandlade ju akvarellfärger vid mitt första stämpelshoppingtillfälle, de har inte direkt använts JÄTTEmycket.......

Jag blir faktiskt bara förvirrad av all info på internet....(kööööp prenumerationen flicka!! ) Jag behöver gå en kurs eller tre.

Undrar om man inte ska (SEN alltså) slå till med en flerfärgschalk-sats.... jag menar EN eller FEM -vad är det?? Tacka vet jag den med 24........ *suck*

Skulle inte jag sova? Joho-ho-o-då.

• Hestia

Jag har också spanat in den med 24... ;)

Maken sade precis att han köper en prenumeration till mig, för jag verkar vilja ha den så mycket! Gulle honom!

• Bellis

Vilken äkta man du fått tag i Hestia!

Nä, jag har inte kommit till sängs än... *klippa med ögonen*

TUR att jag inte är ensamen om att ha spanat in 24an........ Eller ska man köpa nåra singlar först.....? Det är klart man vill ha 24an, men det kanske är lite onödigt. Jag tror att jag bara kommer ha dem som skugg/effekt-färger. Tror jag.

GODNATT!
    *kram*

• Hestia

I säng med dig nu! :D
    Nja, jag tror jag gör som du - längtar efter 24an, men är lite mesig och köper typ blått, brunt och svart... :D

• Johanna = en lat kock

hej!

såg att ni diskuterade 2peas
    visst har de fantastiska sidor!

beställde lite därifrån i våras - frakten var inte alls farlig - ca 11 dollar för ett "normalt" paket med papper öjletter och lite sånt... så det skillde inte så mycket från england...

• Hestia

Johanna - Det låter ju jättebra!

Svar på tråden Stämpeltråden!