• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Jisses vad ni hunnit skriva medan Linda slavat över spisen :D Ett litet missöde (= 1h 40 min i bilkö :o) innebar att det bara var att strunta i ev. placeringskort och menyer och dessutom att akut planera om maten men det löste sig, alla var mätta och nöjda och lullade hem framåt fyrasnåret ;) NU ska jag packa... Undrar om man ska ta med några pysselgrejjor ;)

• Johanna = en lat kock

ellte

gissar på att du inte flätade fisken då ;)

bellis och hestia

man kan använda vanliga torrpastellkritor (skrapa lite på ytan först) och make up applikatorer - blir nog billigare än 24an ävven om den är väldigt rolig!

• Ellte

Johanna: Fel gissat ;) Däremot fick vi ris istället för pommes duchesse och sallad istället för både sallad och varma grönsaker...

Soppan (eller räkcappucinon) var fantaaaastiskt god och kan rekommenderas!! ...men nu var vi visst i stämpeltråden ja ;)

• Hestia

Hej!
    Kom och tänka på en sak - jag skulle vilja ha sådana stämplar som ser ut som gammaldags bokstäver, med en massa krumelurer runt (som det var på kortet jag lade upp en länk till ovan).
    Vet någon av er var jag kan köpa sådana?

• Bellis

Hej på er! :)
    Hestia - jag har för mig att jag såg såna bokdäver på inkastamps.com ......... men jag är inte riktigt säker...

Ellte - gumman ha det så himla bra när du är borta i Afrikat nu!!! Det är väl relativt lugnt där nu, eller? *kramar*

• Bellis

Hörrni... jag måste fråga efter era åsikter om en grej som inte har ett smack med stämpling att göra.. Ok?

Vi har bestämt att vi ska ta en sista minuten-resa i februari -bara bort vart som helst men varmt och slött!

Sambon bytte jobb till en annan avdelning i somras och bad redan då om en veckas semester nu i vinter. Jag vet att det kändes svårt för honom att be om det, men det har varit såååå mycket jobbigt sedan april (dödsfall och svår sjukdom i familjen) att han kände sig "nödgad".

Vi har inte bokat resan än, men det börjar ju bli dags för det. Han har aldrig tidigare rest på semester (rest mycket i jobbet), men det har jag. Jag känner mig stressad över att veta att vi bara har en vecka, och vi känner båda att två veckor vore det bästa. Det blir ju inte många kronor dyrare heller.

Jag vill så gärna att det här blir en semster att återhämta sig på, att minnas och njuta av -allra mest för hans skull! Jag funderar starkt på att maila hans närmsta chef och bara FRÅGA om det finns en möjlighet att han kan ta två veckors semester istället för en. Om det går så tänkte jag överraska med att boka en resa till Egypten, till ett dykparadis (han älskar att dyka, men har bara gjort det utomlands EN gång tidigare), samt boka in besök vid pyramiderna.

HAn är alltså en person som har väldigt svårt att "ta för sig" vad gäller personliga saker, gentemot auktoriteter (chef, föräldrar, släktingar..) Så han skulle ALDRIG fråga själv, ifall det fanns en möjlighet.

Jag tänkte alltså fråga om det går, går det inte så är det inga problem alls -då blir det en vecka.

Jag var så oerhört smart att jag nämde det för min KÄRA mamma tidigare ikväll, och utan att höra VARFÖR jag tänkte fråga om längre semester, så säger hon "Nä, då tycker jag att du gör fel - så gör man inte mot andra vuxna blablabla -då går du ju bakom ryggen på honom..."

Ursäkta mig, men VA!?!?! Jag blev helt paff, och ledsen.... sen avslutade jag samtalet snabbt, jag har ingen lust att prata med henne mer på ett par dagar faktiskt...

Det jag tänkt göra, ÄR DET FEL?
    Vad tycker ni...?
    *nu piper det på mobilen -jippi! Bellis har fått ett sms från sambon som befinner sig i radioskuggans hemort! *

• Hestia

Bellis - Jag har många gånger funderat på att göra samma sak för min make - jag vet att han aldrig skulle göra det själv... :)
    Hur tror du att din sambo skulle reagera? Skulle han bli arg på dig för att du frågat? (Jag resonerar som så, att om han får en vecka till är det jättebra, och då kan han inte bli arg, och får han det inte så kommer han ju inte vet aom att du frågat... ;))
    Har han mycket att göra på jobb just nu?
    Vet du hur hans chef är som person?

Men i alla fall, jag skulle definitivt frågat!

• Bellis

Taaaaack Hestia-gumman för att du svarar...

Jag är (eller jag VAR iallafall!!! ) helt övertygad om att han skulle bli jätteglad över två veckors utomlandssemester - det är ju frågan om en kul överraskning! Vi SKA ju åka, vi väntar bara på att min kära kollega ska få ändan ur vagnen och boka SIN resa, så vi kan boka vår.... (det är bara jag och ägaren som jobbar i butiken)

Resmål är redan bestämt: vart som helst varmt och gott. Vi vet ju att det blir nordafrika eller kanarieöarna pga av årstiden, så Egypten, Marocko och Tunisien har alla varit alternativ, men mest Egypten. Han konstaterade dock att det blir omöjligt att hinna med pyramiderna på en vecka, och att det känns konstigt att åka till Eg utan att kolla in dem...

Jag tror nog att jag ska maila chefen ändå! Hon (ja, det är en hon) verkar vara en riktigt bra människa, och är borta rätt mycket själv för vård av sjukt barn, skolorkestrar och grejjer.. Mycket att göra har han, men det är sånt som andra kan ta hand om... Jag kan ju inte få annat än ett "tyvärr, det kan vi inte ordna". Jag förväntar mig absolut inte att andra ska slå knut på sig bara för att han ska få längre semester!
    Blabla....

• isis

Håller med Hestia - Hur skulle din sambo reagera? Har han kanske planer på att använda den veckan en annan gång? Blir det någon förrändring i hans ekonomi om du skulle göra det? Hur tror du chefen kommer reagera? Kommer kankse chefen lägga någon kommentar om det på ett sätt som kan uppfattas som nedvärderande?
    Har han något speciellt för sig på jobbet just då?

Det är ju trots allt en väldigt fin överraskning till honom, så han kommer ju säkert att förlåta dig om han trots allt skulle ta illa upp! :D

• Hestia

Bellis - Då tycker jag definitivt att du skall göra det!!
    Skulle vara skönt att åka iväg någonstans! :)

Svar på tråden Stämpeltråden!