Hörrni... jag måste fråga efter era åsikter om en grej som inte har ett smack med stämpling att göra.. Ok?
Vi har bestämt att vi ska ta en sista minuten-resa i februari -bara bort vart som helst men varmt och slött!
Sambon bytte jobb till en annan avdelning i somras och bad redan då om en veckas semester nu i vinter. Jag vet att det kändes svårt för honom att be om det, men det har varit såååå mycket jobbigt sedan april (dödsfall och svår sjukdom i familjen) att han kände sig "nödgad".
Vi har inte bokat resan än, men det börjar ju bli dags för det. Han har aldrig tidigare rest på semester (rest mycket i jobbet), men det har jag. Jag känner mig stressad över att veta att vi bara har en vecka, och vi känner båda att två veckor vore det bästa. Det blir ju inte många kronor dyrare heller.
Jag vill så gärna att det här blir en semster att återhämta sig på, att minnas och njuta av -allra mest för hans skull! Jag funderar starkt på att maila hans närmsta chef och bara FRÅGA om det finns en möjlighet att han kan ta två veckors semester istället för en. Om det går så tänkte jag överraska med att boka en resa till Egypten, till ett dykparadis (han älskar att dyka, men har bara gjort det utomlands EN gång tidigare), samt boka in besök vid pyramiderna.
HAn är alltså en person som har väldigt svårt att "ta för sig" vad gäller personliga saker, gentemot auktoriteter (chef, föräldrar, släktingar..) Så han skulle ALDRIG fråga själv, ifall det fanns en möjlighet.
Jag tänkte alltså fråga om det går, går det inte så är det inga problem alls -då blir det en vecka.
Jag var så oerhört
smart att jag nämde det för min KÄRA mamma tidigare ikväll, och utan att höra VARFÖR jag tänkte fråga om längre semester, så säger hon "Nä, då tycker jag att du gör fel - så gör man inte mot andra vuxna blablabla -då går du ju bakom ryggen på honom..."
Ursäkta mig, men VA!?!?!
Jag blev helt paff, och ledsen.... sen avslutade jag samtalet snabbt, jag har ingen lust att prata med henne mer på ett par dagar faktiskt...
Det jag tänkt göra, ÄR DET FEL?
Vad tycker ni...?
*nu piper det på mobilen -jippi! Bellis har fått ett sms från sambon som befinner sig i radioskuggans hemort! *