• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Isis - Nja, jag hoppas nog klistermärken i alla fall! :D

Jag har en 12*12 tumspärm... Var köpte jag nu den... *kollar*

• isis

Hestia - såg du på Legally Blond?

• Hestia

Isis - Japp! Häftiga scrapbookingalbum, men lite för plottriga för min smak... :D

Jag köpte mitt album (Dalee - bra kvalitet enligt alla jag pratat med på nätet), 12*12, postbound, i linnetyg, från dMarie (www.dmarie.com). Hon tog 29.99 dollar för det, och sedan köpte jag en massa andra grejer också... :) Det är ganska dyrt, men om man skall ha ett album med kvalitet så blir de så dyra... Jag valde just den affären för att andra i Sverige hade bra rekommendationer från henne, plus att hon har en MASSA scrapbookingtidningar, som jag ville ha för att få inspiration så där i början!

• isis

Haha - jo exact ett sånt skulle jag nog inte göra men det var lite kul inspiration!

• Johanna = en lat kock

en kopp kaffe senare

hestia papprena verkar dyra ja!

isis - vi får väl åka till usa för att hitta såna... nej allvarligt talat så tror jag att antingen vanliga bokhandlar har kvadratiska fotopärmar eller så kanske scrapbooks etc har

• isis

Johanna - Tjaa... jag åker ju gärna till USA men scrappbook etc får kanske duga sålänge ;) *känner sig inte jätterik i dagsläget*

• Hestia

Det finns pärmar att köpa i Sverige också, men jag tjänade ungefär en hundralapp på att köpa från USA.

• Hestia

Detta kanske hjälper lite: frakten för det jag köpte (en pärm, 26 papper, 4 tidningar och ett lim) blev 6,95 dollar. Så frakten är i alla fall inte högre än det om man bara köper en pärm. :)

• isis

Å det är en vanlig pärm som man kan öppna å sätta in flera papper i? Men tre ringar eller fler?

Tycker dem fotoalbumen är lite svårhanterliga när man ska skriva och vanliga pärmar är tråkiga, å jag är kräsen verkar det som ;)

Svar på tråden Stämpeltråden!