• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

*suck* Har ni sett att det har börjat snöa igen? Jag VILL komma iväg imorgon!!!

• Johanna = en lat kock

jobbigt när det vräker ner snö i omgångar - man vill ju kunna ta sig iväg nånstans

• Johanna = en lat kock

håller ju självklart tummarna för att ellte kommer iväg!

• Gift Anna

Var nere på stan,men det blidde inte Panduro*suck*!
    Var rädd att pengarna inte skulle räcka till det andra som jag planerat köpa och som tyvärr var lite högre prioriterat,nåja, skall försöka fixa det på fredag om det är öppet då!
    Vill ju så gärna scrappa mer,nu! :D
    Jag håller ochså tummarna,Ellte!

• Johanna = en lat kock

anna
    brukar du scrappa utifrån något tema eller hur gör du? känns som man vill ha något genomgående i ett album men jag vet itne riktigt var jag ska börja (känns som ett jätteprojekt)

• Hestia

Johanna - Lägger mig lite fräckt i... :) Jag kör ju med plastfickesystemet, så jag kör inga teman, utom att jag vill att sidorna på samma uppslag skall vara lika.
    I ett framtida bröllopsalbum skall dock allt vara samma tema... :)

Jag funderar på att köpa en 6*6 tumspärm till bröllopet, tror ni det blir för litet?

• Johanna = en lat kock

det är ju inte för litet om du bara vill ha en bild elelr två små på varje sida...

lättare att ta med är det ju iallafall ;)

sitter och tittar på alla bilder som bara ligger och skräpar och funderar på vad jag ska göra - bara att sätta in dem i pärmar skulle ta evigheter och de bästa skulel man ju gärna göra något med :D

• Gift Anna

Johanna, japp det gör jag! :D
    Har gjort ett semesteralbum där våra tre senaste semestrar skall vara dokumenterade,för närvarande är det bara en, samt håller på och gör ett album om vår katt,med bilder och annat från det att hon kom till oss och framåt.

• Hestia

Ibland är jag bara så knäpp!! Varför sitter jag och letar efter papper som matchar det vi hade i inbjudan på nätet från USA när det bara är till att gå ut och köpa det här i Malmö och skära det till rätt storlek?? Förstår mig inte på mig själv ibland...

• Ellte

Hestia: men det KAN ju vara billigare...eller bättre...eller så kan du hitta nåt finare...eller ;)

Svar på tråden Stämpeltråden!