• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Gift Anna

Jag ställer samma fråga som *B2*
    Vill gääärna komma igång och stämpla vid sidan av mitt scrappande! :D

• Niki

Här är en till som tassat kring i smyg och följt tråden med stort intresse, den har fått mig också att börja stämpla och det är så himla kul!!! På trådens första sida finns en jättebra lista på "grundprylar", fast det tar ju inte lång tid innan man blir helt KÖPGALEN, det finns ju så mycket roliga stäpelsaker .

• Gift Anna

Oki! skall kolla första sidan!!! :D

• Johanna = en lat kock

Hej och välkomna *b2*, Gift Anna och Niki!
    Kul med nya människor i tråden!

Hestias lista med lite förändringar
    *stämplar
    - jag rekommenderar att ni börjar met ett par vanliga (gärna med svensk text) sen knallar ni ut på nätet och köper omonterade - enklaste är att tillfälligt färsta dem på plexiglasplattor (finns på clas olsson - skär med en brytbladskniv några gånger och bryt)

*stämpeldynor vattenfasta sk pigmentdynor -så ni kan embossa på dem
    *embossingpulver
    *en varmluftspistol (man klarar sig med brödrosen ett tag)
    *pennor och/eller akvarellfärger att färglägga med
    *en massa papper (av olika slag... några som fransar sig i kanterna, sk cardstock = tjockt papper över 200g och några tunnare)
    * en stållinjal och brytbladskniv(ar) fills billigt på Biltema och C.O.
    *plastskärbräda eller skärunderlag

Lycka till!

• Hestia

Vad kul med lite nya människor - välkomna! (Ja, inte för att ni gamla är tråkiga eller så! ;))
    Jag funderar på att plugga, eller göra kort, ikväll...
    Försöker nog plugga tills klockan nio, då det är Italienska för nybörjare på tvåan, och gör kort samtidigt som det. Tänkte göra ett lass grattiskort så att man har att ta av! :)

• Hestia

Jag vill ha en ljuslåda NU!!!! Är det ingen som har någon idé om hur man gör en provosorisk??

• Hestia

Johanna - Tittade på dina kort igen - de är så fina!!
    Hur är det du gör när du torrembossar? Eller har du ett ljusbord?
    Din flipflopmall, vad har du den till?

Bellis - Nu vill jag se dina kort snart!!! :D

• Johanna = en lat kock

eh det kanske funkar med en plexiskiva några träbitar och en tavelbelysning?

ni har inget glasbord va? (isåfall är det ju bara att sätta en lampa under...)

en tavelram "åt fel håll" på tex ett par böcker och en julgrandbelysning under

äh jag vet inte någonting måste man ju kunna göra...

• Hestia

Jahanna - tack för tipsen! Satt och spånade själv, och kom fram till att jag har glasskiva hemma, så den kan jag använda. Lägger på ett par böcker - inga problem. Sedan ljuset... Hmm, har julgransbelysning i källaren, den skulle jag kunna hämta upp. Har ingen tavelbelysning. Skall höra med maken om vi har någon sockel som går att använda! Det här skall nog gå!! *gnuggar händer*

• Johanna = en lat kock

lycka till och berätta hur det gick!

Svar på tråden Stämpeltråden!