• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Ellte - Hur coolt är inte det?? :D

Isis - Tyvärr!! Kanske tygaffärer har bakom disken, om du frågar?

• isis

Hestia - Bra idé.. Ska bara hitta en tygaffär :D

• Hestia

Isis - Lycka till! :D Min syster syr själv, och hon har lovat mig att jag skall få allt tyg och dylikt som hon får över! Är jätteglad! :)

• FinaStina

Kul att höra att du kom fram ordentligt Ellte!!

Är det nån som har en lösning på buckliga kort?? Mitt fina blåa embossingpulver är svårsmält och kortet bubblar/bucklar sig. Nån som kommit på nåt bra tricks mot det vore jag glad över att höra det.

• Hestia

FinaStina - Jag har inte kommit på något, så jag hänger på och efterlyser tips! :)

Jag vill göra kort men min syster har snott min värmefön till att göra löshår med... :(

• Gift Anna

Hej igen alla pysseltokiga!

Va` bra att du kom lyckligt fram, Ellte. Vill ochså till värmen nu!

• drömmande sambo

Ellte: Min goa gumma kan du inte ens släppa stämpeltråden i Uganda......*S* Jag längtar efter dig redan!Skönt att se att du äntligen kom fram! Sköt om dig och hälsa "syster"!! Puss

• FinaStina

Jag har löst det!! Buckliga kort alltså. Kom och tänka på när jag var liten och samlade på firmärken då la man dom blöta i telefonkatalogen så blev dom plana och fina. Så jag tog blomsprutan och sprutade lite på kortet och la det i press. Det är inte riktigt torrt än men det var inte buckligt längre!!! Fast det här funkar nog inte på alla kort/papper. Det kanske börjar färga eller nåt. Det jag provade på var ett enkelt kort av typ ca 150 gr papper. Tjohooo!

• Bellis

Tänk att Ellte talar till oss ända från Uganda...! Det är en galen, men ack så trogen, stämpeltjej det!! *kram på dig Ellte*

Johanna - tack så hemskt mycket för din adress, nu finns även den som favorit! :)

Catty - CATTY! Är du här i stämpeltråden, flicka lilla?! Jag har definitivt inte glömt bort dig, jag tänker och analyserar fram min förestående kommunikation med dig! Viktiga grejjer det där, livet och så... Men ja-a, det här har fått mig upp på fötter rätt bra faktiskt! Äntligen har jag förstått hur viktigt det är och hur mycket det ger, att se till att ha något HELT annat att ägna tankarna åt ibland. Terapi kanske man kan kalla det för! Då känner jag mig härligt kreativ, och slipper tänka på allt jag tycker går mig emot i övrigt just nu. Och att någon som jag inte känner, aldrig träffat, på andra sidan jorden, bryr sig om att jag finns och hur jag mår - det betyder jättejättemycket! Tack än en gång! *kram*

Isis - tack så mycket för stoppnålstipset!!! Det är ju helt ypperligt bra att dra med en sån där man ska vika! Det blir alldeles urbra. :)

Hahaaaa! Har fått svar från sambons chef nu, ska försöka våga ringa henne imorgon.... det verkar som att det kan gå vägen med en lååång semester! *håller tummarna så de nästan går av* Men det är svårt att förhala bokningen har jag märkt! Herrejistanes, han vill ju ringa på en gång!! Och det går ju inte, jag måste ju hinna först! Uaaaah! *fnissar nervöst*

Kram på er! Nu ska jag sova, jobbajobbajobba imorrn igen.

Förresten! Vad har ni för limningstips när man ska kleta fast löst glitter av den lite mer storflakiga modellen? Jag försökte ju som sagt igår, med pärlemosnöglitter, men tyckte att mycket trillade av..... undrar om jag kanske skulle ha tagit rejält klet med papperslim?

• Hestia

Bellis - Vad roligt att det verkar gå!!

Ang. limmet så skulle jag nog lagt på ett rejält lager klister, mer flytande.

Svar på tråden Stämpeltråden!