• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Gift Anna

Tack snälla Johanna och Hestia för listan! :D
    Skall ta mig an detta projekt så fort tid finnes!

• Hestia

Hej hopp!
    Gjorde ett ljusbord av böcker, en hylla från kylen som vi inte använder, och en nedvält lampa - fungerade bra!
    Så nu har jag gjort alla fem födelsedagskorten jag behövde göra i januari!
    Finns att beskåda på: www.lundkvist.org/henrietta/Kort/Destination/
    (fast det är inte SÅ mycket stämplar på dem!)

• Johanna = en lat kock

ursnygga! gillade framförallt det med den röda remsan över och det gröna med fåglarna!

• Bellis

Hestia - du ska få se dem snaaaart! ;) Vi har haft lite problems med pc:n här hemma, så jag har inte kunnat tanka ur min digitalkamera..... Sen så blev bilderna jag tagit riktigt dåliga! Tror att det beror på att jag bara kunnat fota korten i lampljus, dvs inget dagsljus.

Kom förresten på att jag måste fota min mammas födelsedagskort NU -ska ju ge bort det senare idag!

Nu ska vi på husdjursmässan!

• isis

Hestia - Fiina kort! :)
    Konstigt...man får inte det där suget längre när man tittar på jukort nu! :D

Jag har köpt en fjärilsstämpel så nu är allt jag stämplar fjärilar! Borde beställa mer stämplar men jag orkar inte...

• isis

Jag har köpt världens finaste papper...

• Niki

aaaahhhhh, varför är jag för feg för att handla på e-bay? Kan det bero på att jag inte fattar hur man gör? Vill ha, vill ha, vill ha!

• isis

Min fantasi är sluut..*sucka*

• Johanna = en lat kock

niki

det första man ska göra är att registrera sig både på ebay och paypal

sen kan man välja att antingen köpa direkt då klickar man på byu direct och OK på nästa sida som kommer upp... sen får man ett mail från säljaren med en länk där man kan betala via paypal (oftast kommer det efter någon dag med information om vara/or och ev kominerad frakt till sverige i)

(pay pal är förresten toppen om man vill flytta pengar till utländska vänner/familj - kostar inget att skicka som det ibland gör via banken)

Svar på tråden Stämpeltråden!