• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

massor med fina - ett par tre stycken som jag kanske inte gillade sådär jättemycket men det betyder ju att 99% var jätefina!

och Gott Nytt År på er tjejer

(kom Ellte iväg som hon skulle?)

• Bellis

Gott nytt år, tjejjer!!!

Tack papprena Hestia! Vad FINA de var!!! Synd att de inte var större bara.... *morr* Jag kommer inte våga använda dem, bara för att de "snart tar slut" då.

Kom Ellte iväg? *hoppas*

Ska göra lite kort nu! Var på Clas Ohlson och Panduro med sambon i tisdags och hittade grejjer. En skärmatta på CO för 98:- (samma fabrikat som på Panduro, men mycket billigare) Hålhylsorna var för stora.

Tappade förståndet alldeles på Panduro.... Gömde kvittot snabbt -TUR att sambon gick och väntade utanför med orden "gumman, det är för varmt, gå här hur länge du vill, men jag väntar utanför. Tar det för lång tid så sätter jag mig på caféet här nere -jag ringer i såna fall."
    Vet inte vilken del av hjärnan som upphörde att sända information. Jag handlade följande: hjärtpunch, rivenkant-sax, shaker-tejp, glitter som ser ut som pärlemo-snö, versacube guld, EP guld m guldglitter, EP klart m iriserande glitter, stämpelrengöring, vit gelroll-penna, trekantsflaskelim (det gröna), åsså silvrigt papper som jag trodde var på julrean! OJJJOJ-OJ vad jag är NÖJD ändå!!!

Och så fick jag Panduro-katalogen i kassan....... typiskt. Där hittade jag hur roliga saker som helst för över 600:-, som känns livsnödvändiga. Sambon tyckte att deeeeet var väl helt okej - det var väl inge mycket? "du tycker ju att det är jätteroligt!" Mjahahaaa då! Det är bara det att han inte har en aning om vad det här jätteroliga har kostat mig hittills...! *fnissar generat*

OOOOiiiii, vad det här är skojj!!! Tack för att ni finns därute tjejjer! Det låter patetiskt, jag vet, men ni och Det Här har verkligen gjort en riktig skillnad i mitt liv. *pussa på alla och envar*

• isis

*skrattar och myser* Haha... dina inlägg är så sprudlande och glada! :D Man mår så bra av att läsa dem! :) :)
    Vad massa kul saker du har köpt, en sån sax vill jag också ha!
    Jag har inte pysslat på hur länge som helst men jag ska snart ta och göra en namnskylt.. Har haft nada inspiration på sistone!

Dumdumbidum... Ha de så trevligt allihopa!

• Bellis

Hej Isis, min sköna höna! Vad snäll du är! *rodnar*

Saxen var jätteskoj, kostade 59:- , och det var det nog värt!

Har inte heller pysslat på ett par dagar... jag började med ett kort, men så blev jag arg för att det inte blev bra att embossa guldtryck med klar EP på vitt silkespapper... Det fick ligga och skämmas tills igår kväll.
    Jag fipplade lite med det, och det blev ett superfint kort till slut! :) Men nu har jag lite prestationsångest... ska försöka komma på ett födelsedagskort till mamma. Måste nog sätta mig och spåna lite... blir antagligen mycket blått, hjärtpunch och snöglitter... men jag veeeet inte!

Åsså måste jag gå igenom vad jag ska beställa från Panduro, ju!

• isis

Panduro katalogen är faarlig den!

Jasså, du har en skamvrå för dem korten som är elaka mot dig! :D hihi..
    Vad var det som inte funkade?
    Du får göra ett nytt likadantkort som du kan behålla utav alla du gör så kankse din separationsångest släpper lite? ;)

• Bellis

Min separationsångest ja..... den har jag försökt att förtränga! Jag gjorde ju ett kort till min sambo på självaste juldagen, och det har han fått titta på och t.o.m hålla i, samt beundra med aaah och oooh. Nu ligger det i min mapp. Det skall dokumenteras. Det lär nog stanna där... han gör ju liksom inte så mycket med det än "har" det. Eller hur?

Joooo, jag har tänkt på det där med att göra dubletter, men det känns inte lika kul på nåt sätt. Man vill ju att alla kort ska vara unika! One of a kind! Men jag kan nog ändra mig med tiden...! :)

För nån vecka sedan embossade jag tryck som jag gjorde på guld-silkespapper - och det blev ur-bra!! Men nu gjorde jag alltså på vanligt vitt silkespapper, och det är nog för tunt och poröst... EPt smälter liksom in i pappret nästan direkt, så det blir som en genomskinlig kant i pappret utanför trycket. Skriften blev himla otydlig... (dålig/skum gulddyna också iofs) Men det blev helt ok när jag tog ett vanligt offwhite-papper bakom silket!

Jag vill OCKSÅ ha 200 papper som jag glömt bort..... som Johanna... *surar avundsjukt*

• Johanna = en lat kock

bellis

dina inlägg är helt underbara :D

du kan få vem som helst på gott humör!

(visst är det roligt att glömma bort saker ibland ;))

• Bellis

Men oj... vad ni är gulliga..! Jag blir alldeles rörd och lite generad och alldeles... alldeles jätteglad! :) *kramas*

Men Johanna - jag fattar inte hur i hela friden du kan glömma bort tvåhundratie 12X12 tryckta papper!? Jag klättrar på väggarna redan så fort jag tryckt på "slutför beställningen-knappen" och fram tills dess nåt trillat ner i lådan!

O, o, o, ooo! Jag har kommit igång med mammas grattiskort - och jag tror banne mig att det kommer bli ungefär hur fint som helst!! Har just använt min nya hjärtstans (ni som inte har en -SKAFFA EN) , det blev 5 hjärtan på linje i ett himmelsblått papper mot ljusgrå bakgrund. Deras kanter ska jag snart försöka smeta lim på och strö på mitt nya pärlemosnö-glitter! Det känns som att det kan misslyckas. Hehe.

Har även klämt dit en grattisbakgrund från Inky, i silver. Den var för stor för min största Halos, så jag fick gå på jakt efter en kluns att använda.... det blev en adventsljusstake som fick bli bejublad stand-in.

Jag undrar om jag ska kleta lim nu eller sen.... nä, det måste nog bli nu... annars kan jag inte fortsätta och jag vet inte riktigt vad jag ska göra om det inte funkar.

Jag tror jag går och hämtar en tops och börjar kleta.... *skräck*

• Bellis

Hestia - (jag har sett att du är i farten i andra trådar...) Gott nytt år!! :)

Kan inte du lägga ut adressen till din sida där du visar dina kort? Jag hittar inte tidigare inlägg där adressen finns, och jag behöver beundra dina kort!

Jag förstååååår inte varför det är svårt att leta bland våra gamla inlägg - jag menar 1400 inlägg - vad är DET?!?

Johanna - din adress också? Och nån annans?

• Hestia

Bellis - Du fångade mig! :D

Skall lägag ut dem lite bättre, så jag lägger ut en ny adress om några minuter (har gjort av med den gamla...)
    Tycker också det är svårt att söka i tråden... :D

Svar på tråden Stämpeltråden!