• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Var det nån mer än jag som förstod hur jag menade?? Jag tror att det är så i varje fall..............

Tänkte försöka mig på att göra ett shakerkort nu -har ni några förhållningstips i inledningsfasen, tjejjer? What NOT to do?

• Hestia

Bellis - Tack - då vet jag! Har aldrig gjort ett shakerkort, så jag har inga tips! :) Vad skall du ha i?

• Bellis

Hestia - Hej! :) Jadu, det vet jag nog inte riktig än... blir nog bara lite guldglitter och stjärnor, kanske en liten riven bit silversilkespapper? Jag har en hel påse med korallsand från Bali här också, men den känns så värdefull att den nog får vänta på en riktigt bra idé!

Johanna - Hej! :) Visst tipsade du mig för nån vecka sedan att om jag bara ska ha "platta" saker i kortet så behöver jag inte ha nån distanstejp? Det kanske t.o.m blir bättre utan dist.tejp i det här fallet?

• Johanna = en lat kock

det var inte jag som tipsade men jag kan tänka mej att det funkar jättebra med platta saker utan distanstejp

• FinaStina

Sitter och kollar på alla era fina kort!! Hestia, vad har du använt som snö på kortet snölandskap?? Det ser så härligt luddigt ut.

• Hestia

Bellis - Det var jag som tipsade om det. Har inte gjort det, men sett det. I Barbaras Papper, där de använt det med ris emellan, står det: "Ett tunt, tunt tyg i dubbla lager blir en liten "påse" som håller ihop risgrynen i hjärtefönstret. Klipp två fyrkanter tyg, lite större än hjärtats hål. Limma försiktigt runt hålet på baksidan av pappret. Fäst den ena tygbiten., lägg på en matsked risgryn och fäst den andra tygbiten ovanpå. Oftast räcker limmet eftersom tyget är så tunt. Låt torka och klipp rent med en liten sax."

FinaStina - Det är vanligt lite tjockare papper som jag rivit, bara.

• Bellis

Johanna - uj, hade alldeles för mig att det var du! :) Hursomhelst - plattar grejjer som paljetter, det borde ju faktiskt bli bättre utan mellanrum -annars kanske det fastnar på tvären och har sig? Nästan i alla fall...

Jag får pilota lite med detta! Återkommer med rapport. Hmmmm... *bellis undrar hur hon ska komma ner till ytan på sitt skrivbord* Får bestämt röja lite stämpelgrejjer först! Skulle behöva två likadana skrivbord till för att få plats, ett på var sida om mig!

• Bellis

Hestia -Åh, var det du!! *pussapussa*

Undrar vad jag ska ta för papper till det här.... Fick tyvärr inget pappers/sidenbandspaket från Octoberstamps idag *suck*.

• Johanna = en lat kock

johan gnäller över att mina grjer ramlar över på hans skrivbord när jag pysslar (och han ska gnälla - han har ju bara en plattskärm, tangentbord och mus på sin sida - jag borde få låna lite ibland iallafall)

• Hestia

Bellis - Har du tyll?

Johanna - Förstår dig, klart du skall få låna! :D Vi hade det likadant tills Marcus tröttnade och vi köpte ett megaskrivbord till mig, medans han sitter med ett pyttedatabord. Jättebra! :D

Svar på tråden Stämpeltråden!