• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Bellis - Så är jag med papper också! :) Fast jag vill ha Anna Griffin-papper att scrapbooka med!! :)

Det kommer 8 per år, vilket innebär att det blir hälften så dyrt att prenumerera än att köpa dem från Dreamcottage om man köper varje nummer... (frågan är förstås om man gör det...)

Förresten, om någon av er beställer för över 30 dollar från www.fibersnmore.com eller qubeeinc.com så har jag 5 dollar "gift card" som ni kan använda! :)

• Bellis

Hestia - jag hade tagit prenumerationen. :)

Hrm. Nu har jag nollat min kundvagn på Scraptastic. Jag lekte att jag fick handla. Nu tog jag bort allt.

Om det inte var så att de faktiskt har stängt till den 5e, så hade jag nog bara tagit bort en del saker och sedan "ordrat".... men det var någon sak eller två som jag ville ha, men som var out of stock. Så jag väntar snällt. Ghööö... varför är man inte miljonär? Iofs skulle jag lugnt kunna beställa, men lite får man nog hålla på sig. Inte bli fanatisk.

• Bellis

Ellte - nu har jag studerat ditt vattenkort! Jag är helt fascinerad..... ska lilla jag nånsin kunna åstadkomma nåt sådant?

Efter att ha tittat på dina kort inser jag också att jag behöver MASSOR av papper. Mulberry i olika färger, annat papper och cardstock i olika färger.... och blippen och blappen.

Va bra!

• Johanna = en lat kock

ellte

vad är fisken gjord av?
    stämplad eller ståltråd? eller är det t.o.m något som du har köpt färdigt????

Lycka till med festen ikväll! - du vet att jag finns på telefon om det blir panik ;)

• isis

Det är väl en stickers skulle jag gissa!

Ujuj vad killar e sjuka när dem e krassliga..*leker sjuksköterska*

• Hestia

Oj, tjejer, nu höll tråden på att halka ned från första sidan! :D

Isis - Hälsa din pojkvän att vi hälsar krya på dig! :)

Jag har precis varit inne på www.twopeasinabucket.com - de har scrapbooking-grejer, men oj vad mycket papper! Jämförde ett Anna Griffin på deras sida och från Scraptastic - 0.44 dollar mot 0.50 pund - alltså halva priset! :)
    Och om ni blir medlemmar (gratis) så finns är TON av inspiration!

• Bellis

Hestia - var ju tvungen att kolla in papprena , men jag undrar hur hög deras shipping är? Jag hittar det inte nånstans... Med tanke på att Scraptastic bara har den faktiska portokostnaden +högst £0.75.............

• Hestia

Bellis - Det verkar som om de också tar betalt för vad det faktiskt kostar med porto, utan extragrejer, men frakten från USA lär ju vara dyrare... :(

Detta hittade jag:
    International Orders are also shipped based on their weight.

Det sköna tycker jag är att de HAR en önskelista... Ujujuj.... ;)

• isis

Hestia - Jag ska göra det, det behöver han!

Jasså..ännu mera fina papper.. hehe!
    Jag är så sugen på att börja scrappa, har precis kollat på Legally Blond 2 och där har dem gjort ett grymt fräckt album!

• Hestia

Isis - Har de??? Var filmen bra annars? Kanske skulle springa ut och hyra den!! :)
    Scrapbooking är KUL!! :) (Fast jag har bara gjort fem sidor än så länge)

Svar på tråden Stämpeltråden!