• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Bellis - Jag har köpt en limpenna därifrån. Superbra.

• Bellis

Hestia - det låter ju bra!! :) Vilket kul mulberrypapper de har där! Dubbelsidigt! 12x12 inch för 13 kr..... Men jag fattar inte riktigt hur det ser ut på riktigt... Det röda med vit andrasida med röda hjärtan på ser fint ut!

• Hestia

Bellis - Undrar om det inte var sådant vi köpte via Johanna, fast med stjärnor och julgranar på istället?
    Har du någon länk?

• Bellis

eeh... jag är inte så himla bra på sånt där.. men jag ska prova... vänta lite... näe, det funkar inte. Scraptastic, kolla under cardstock, sen under double mulberry cardstock!

• Hestia

Bellis - Det ser ut att vara ungefär samma, förutom att det som vi har är det motsvarande vita hjärtan på det röda också.
    Jag tycker det är jättefint, men undrar om det är tjockt nog att ha som kort? Annars får man göra tags med det, för om man klistrar på det på kort ser man ju inte att baksidan har en annan färg... :(

• Bellis

Precis vad jag tänkte..... du, såg du att de har en billig ljuslåda också? £7,50!

• Hestia

Bellis - Japp, fast den var out of stock när jag kollade för ca en vecka sedan - har en kommit in nu?

Sitter här och funderar på om jag skall ta en prenumeration på Rubber Stamper... Det kostar ca 400 på ett år, men det är billigare än om jag köper lösnummer... Kan inte bestämma mig - vad tycker ni??

• Bellis

Hestia - näe, de var fortfarande out of stock. Prova att maila Mark och fråga när de kommer in igen! :)

Om du ändå köper lösnumren så kan du väl lika gärna klämma i med en prenumeration?! Själv har jag aldrig sett dessa tidningar (och det är nog himla bra det) så mer kan jag inte säga!

• Hestia

Bellis - Dreamcottage har dem! :D Men de kostar 99 kr per nummer, exkl frakt.. :(
    Har bara köpt ett eller två (och väntar på ett som jag köpte från Dreamcottage för väldigt länge sedan... :()

Skall försöka få maken att göra ett till mig - de HAR plexiglas på jobb, så det är inte så ofantligt svårt för honom att böja till en skiva, om han bara orkar... ;)

• Bellis

Hestia - jisses jeeeesus vad dyrt!! Eller? Hur många kommer det per år då?

åååååååhåhåhåhåÅÅÅÅÅÅHHHHÅÅÅÅÅÅHHHÅÅÅ vad mycket fina papperrrrrrr de har på Scraptastic!

Jag beställde ju från deras "sale", ett papper av varje jag gillade *fniss*. Och nu när jag tittar på sale:en igen så vill jag bara ha fler! (tja, förutom alla till ordinarie pris dårå) Jag har inte gjort ett smack med de jag har än - jag vågar inte! De är ju så himla fina, och jag blir lycklig bara jag tittar åt dem...

Svar på tråden Stämpeltråden!