• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Hej tjejer!
    Fick paketet från USA den 23e, så snart kommer era grejer, Bellis och Ellte!

Jag fick en massa bra julklappar, men bara en musse pigg-stämpel i kortväg (plus att min syster som syr grejer lovade mig alla hennes spilltyg i läcka mönster och material!!)

• Johanna = en lat kock

hestia

måste ju fråga - har du nån aning om var din stämpel med textstjärnan kommer från???

• Hestia

Johanna - Japp, från Katy's Corner, det är My Sentiments Exactly.

Bellis och Ellte - Öppnade paketet från USA precis, och papprena var A5 och mindre! Trodde de var A4, så jag blev lite besviken - ville bara berätta det... :)

• Hestia

Ok, har precis kollat på alla grejer IGEN, och visst var det så att
    BELLIS vill ha två papperspaket, och två embossingpulver (pewter och icy lavender) och
    ELLIS vill ha ett papperspaket, två embossingpulver (glided gold och vegas aqua), samt ett paket med pärlor?
    Det verkar ha blivit ett fel - instället för vegas aqua har vi fått palest peach shine, plus ett ectra paket med lite pärlor i (en gåva från henne).

Ellte - är det ok att jag skickar det felaktiga embossingpulvret och pärlorna till dig? Ledsen att det blev fel! :(

Min mail fungerar att ta emot på, men inte skicka iväg ifrån, just nu, det är därför jag tar det här istället! :)

• Hestia

Jag igen! :D
    Johanna - Jag läste i npgon annan tråd om att du har gasugn - det har vi också... Jag älskar vår gasspis, men har ännu inte lyckats optimalt med att baka i gasugnen. Har du några tips?
    Mitt problem är mest att jag inte kan gå efter temperaturer och tider som är de vanliga för elugn... Plus att mina baksaker aldrig får någon färg... :( Men har du andra tips tar jag gärna emot dem också! :) TACK!!

• Johanna = en lat kock

har samma problem

men jag brukar ha lägre temp än det står i rrecepten och sätta grejena så högt upp som möjligt

scones, småkakor och pizza lyckas jag bäst med....

• Hestia

Johanna - Ah, lägre temperatur och högt upp! Längre tid också?
    *vill ha en elektrisk ugn och gasspis*

• Johanna = en lat kock

ursäkta att det tar sån tid mellan svaren :)

har duschat ätit och packat i omgångar...

jo lite längre tid blir det ju automatiskt...

jag vill oxå ha elugn - helst en kombi med ånga som retaurangerna har :D

• Hestia

Johanna - Låter inte dumt! :D

• Ellte

Hestia: Tråkigt men vad göra? ;) Inga problem... Fast...Om du tror att du har något nöje av Palest Peach Shine pulvret (låter väldigt pastelligt tycker jag) så ta det du :D

Svar på tråden Stämpeltråden!