• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

hejsan allihop!

Nu har mamma vi kommit tillbaka till Göteborg efter att ha haft en mycket snöig julfest hemma hos mamma för 29-30personer (och vem stod i köket hela lördagen och halva söndagen tro ;))

har alla åkt iväg för att fira jul? det är väldigt tyst och tomt här...

(jag ska inte säga något jag har ju oxå varit borta och kommer att vara borta lite :D)

nu ska jag läsa igenom ett 5 sidor långt julbrev som kom med mailen och pyssla ihop en snygg julklapp till Johans ena lillebror... sen kanske jag kan gör lite annat skoj...

Ellte - jag vill se den rosa karusellhästen!

kram på er och God jul (om vi inte skrivs innan)

• Hestia

Hej tjejer!
    Jag klarade tentan i fredags och jag tror jag klarade denna också! Skönt!!

Mamma var här idag efter tentan, så jag har varit upptagen med att göra ingenting med henne! :)

Har fått julstrumpan av maken nu, OJ vad med godis! :D
    Vi åker härifrån i morgon vid lunch och kommer hem igen på juldagen.

Är diamond glaze på burk, eller dyna? Är det dyn-igt, eller löst? Pulver? Såsigt? Berätta! :D Vet ni om man kan köpa det på nätet, eller måste man bo i Göteborg?
    Kom det fram några andra roliga tekniker när ni träffades??

Fick mina stämplar från InkyWings idag, inklusive i alla fall en jag inte beställt! Skall jag säga till, eller gör de så?

• Johanna = en lat kock

hestia

diamond glaze finns på flaska!
    (vit med pip och lila etikett)

det finns även en liknande på panduro som heter dimensional magic...

de funkar som lim oxå :D men inte till allt - man får testa helt enkelt

Och jag har dessutom prövat att göra bakgrunder med DM och vattenfärg blandat (kolla i mitt album - den med trollsländan har sån bakgrund :))

• Johanna = en lat kock

hestia

jag tror att inky skickar med en eller ett par extra ommonterade stämplar när man beställer...

• Hestia

Johanna - Vad bra, då vet jag det!
    Dina nya kort är underbara!!!

• Ellte

Jag kommer ju att vara "hemma" hela julen eftersom både min och Jonas familj bor här i trakten så jag får la sitta och skriva långa inlägg för mig själv ;)

Snart åker jag ju dock till afrikat så om vi inte ses innan dess får ni ha det så bra så ses/hörs vi igen i slutet av januari! (Fast om jag kommer åt en dator där nere lär jag ju titta in och se hur ni har det ;))

Ha nu en riiiiktigt god, varm och härlig jul och ett sprudlande vackert nyår!!!

• isis

Hej töser! :)

Har haft fullt upp med att göra alla julklappar! Nästa år ska jag vara färdig med dem i maj så jag slipper stressa.. Jag har tovat mössor och väskor och så har jag målat brickor och papér maché skålar och tro det eller ej så har jag stämplat på en bricka! :D

Nu ska jag stämpla julpapper..

Ha en finfin jul och ett gott nytt år om ni håller er undan BT under helgerna! ;) :D Själv kikar jag in senare.

Kram och HoHoHO!

• Bellis

HEEEEEEEEEJ!!!!! Nu är jag äääääntligen ledig!!!! i två dagar. Har jobbat 11 timmar idag. Och igår. Med ungefär 15 minuters rast. Ujuj.

Isis - "i maj"

Ellte - JAAAAAAAA!!! Jag vill pysselträffas! Måste ju lära känna er och lära mig MER om stämpling! Känner mig otillräcklig i mitt skapande!

Fick en hel bunt finfina papper från Scraptastic i....... går var det, ja! Har inte hunnit fundera ett skvatt på vad man kan göra med dem.

Ellte - jag kommer också att vara hemma, är dock hos mamsen julafton och över natten till juldagen. Sambon är tyvärr hemma i sin hemstad över julen... *triiiist*

Nu måste jag äta mat och slå in julisar!
    GOD JUUUUUUUUL!

• Ellte

Linda har fått en skärmaskin av sin oerhört gulliga make :)

Hoppas er jul varit bra...det har min. Fick massor med beröm för mina egenstämplade paketadresser ;)

• FinaStina

Jag hade oxå önskat mig en skärmaskin,men jag fick ingen. Fick andra fina saker istället! Och det var inge bra att gå och köpa en tidning om stämpling och sen ta med sig den när man åkte. Har kollat i den flera gånger och vill bara hem och stämpla.

Har affärer öppet imorgon? Kanske skulle åka in till stan (Sth) och kolla på lite kul pysselgrejer.

Svar på tråden Stämpeltråden!