• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Gift Anna

Hej!

Även jag ansluter mig till denna tråd,efter ca. 1000 inlägg! :D
    Stämpling låter som något som skulle passa mig. Jag äälskar att pyssla,har hållit på med lite med scrapbooking,som är jätteroligt,gjort egna födelsedags -och gratulationskort,betydligt enklare (och tråkigare) än Elltes jättefina, (var inne på din sida, Ellte och kikkade på dina fina kort).

Var även inne på dreamcottage hemsida,men har ännu inte helt förstått hur man gör med stämpling,är det någon som kan tipsa om andra hemsidor om detta,eller har tid och lust att förklara?

Anna

• lindull

Hej giftAnna!!

Kolla på www.inkywings.com där hittar du massa bra tips och förklaringar om stämpling.

Välkommen till tråden

/Lindull

• Gift Anna

Kul att det var någon i nattens sena timme som svarade! :D
    Skall kolla länken nu.

• Bellis

Oj! Är det ingen som varit här sedan i natt?!

Jag bara jobbar och jobbar, och nu har vi varit bortbjuden på middag både lördag och söndag.... *gäsp*

Ellte och FinaStina - vad är "glaze"? Låter spännande... Jag vill OCKSÅ träffa er...!! Och få nya vänner och nya idéer..

Skildes från två av mina alster igår kväll, ett kort till lillasyster med pojkvän, och ett till pappa med fru! Tyckte nog de kunde ha jublat lite mer, men.....

Nu ska jag slå in julisar! Imorrn får sambon hämta paketet från Scraptastic på posten! Jehoo!

• FinaStina

Diamond Glaze hade Anne-Marie med sig. Det var en genomskinlig "massa" typ som lim som gjorde att det blev lite 3D effekt. Finns flera namn på det, men dom kommer inte jag på nu. Nu hittade jag det på inkywings "Dimensional Magic Lack som är helt genomskinligt och ger en upphöjd struktur". Johanna hade en stämpel med en gran med hjärtan i, det blev jättefräckt om man fyllde i hjärtana med Diamond glaze.

• Anne-Marie

Ah, det är underbart med DiamondGlaze, helt plötsligt ser det så mycket mer avancerat ut

• Ellte

Bellisgumman *kramar* Vi får fixa te en stämpelhelg i tidig vår så du kan komma ner och vara med Jag kan nog låna en lokal som vi kan pyssla i hela natten

Jag glazade hela min häst och den blev rätt så fin,,,men jag tror jag ska hålla mig till mindre ytor framöver så det inte finns möjlighet för ojämnheter ;)

Igår "levererade" jag två kort (ett till dop och ett till bröllop) och fick så många fina ord *myser* Detta är skoj!! När ska vi öppna vår affär????

• Ellte

Vad göööör niiiii? Har ni tagit BTjullov???

• Lalle

Detta måste absolut va den längsta tråden jag har sett här på BT :)

Kul att så många är så engagerade i andras planeringar och funderingar.

• FinaStina

Jobbar... Men nu ska jag hem, via stan dock och köpa sista julklappen. Sen åker jag hemhem imorgon.

God Jul och hoppas att ni får många stämpelgrejer i julklapp!!!!

Svar på tråden Stämpeltråden!