• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Åh vad skoj :) Jag har så oerhört lite att göra på jobbet idag så jag sitter och skriver julkort :D *skäms lite*

• Johanna = en lat kock

ellte
    jag testade din teknik den där när du skrev ut på OHfilm (för laserskrivare) med bläckstråleskivaren och embossade med transparent pulver

Helt otroligt vad läckert det blev i verkligheten :D nog för att det var snyggt på bild men det är måååånga gånger bättre när man ser det på riktigt:D:D:D:D

• isis

Vaddå vaddå vaddå? Jag vill se!

Ska testa klorin idag tänkte jag! Det ska bli kul..

• Johanna = en lat kock

om du minns kortet med vinterskogen som ellte har i sitt internetalbum :) där har hon gjort så...

Jag har tuvärr inga färdiga kort än utan det ligger i delar och väntar på att monteras där hemma

• Ellte

Jo jag håller med...det blir inte alls lika snyggt inscannat. Jag använde klart pulver med iriserande glitter i och det är superläckert! Här är två inscannade exempel: f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ternlinda/detail&.dnm=Lila+brudpar+-+br%f6llopsgrattis.jpg
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ternlinda/detail&.dnm=Vinterskog.jpg

Jag skulle aldrig sagt det där med att jag har lite att göra för DÅ började telefonjäkeln minsann ringa :?

• isis

Men... menar ni att det går att embossa på saker man skrivit ut eller att det bara är sådant papper?

Har ni något tips på hur man kan göra ett kort som både är ett julkort och ett grattiskort, lite som det du gjorde med fiskargubben, Johanna.. Någon bild på nått fint?

Idag ska jag göra ett fint julkort till min morfar, ett år sedan mormor dog så jag tror han kan behöva lite fint att titta på.. Hjälp vad tiden går fort!

Kramar till alla!

• Johanna = en lat kock

har varit usel på att ta bilder på mina kort....

det med fiskargubben hann försvinna innan det blev fotat (måste be svärmor att få låna tillbaka det en dag - före söndag - då hon ska sälja en del kort :D)

kom iallfall efter lite funderande på hur proportionerna skulle vara

jag gjorde precis en mall som jag kan lägga upp i mitt yahooalbum

(ni vet ju /johanochjohanna)

• Johanna = en lat kock

hihi 1100 inlägg!

• isis

Johanna - Du snodde den! :D ( nr 1100 alltså! )

Ska man skära lägst dem heldragna linjerna och vika längst dem sträckade?

• Johanna = en lat kock

precis! fast nu såg jag att det smugit sig in två extra streckade linjer :[

Svar på tråden Stämpeltråden!