• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

FinaStina: Om ingen av stämplarna är större än rosen kan du använda en "normalstor" (= inte en kub) dyna som bakgrund :) Ta en ljus färg och tryck till med hela dynan mot papperet så har du vips en bakgrund Eller ta en kub och tryck nånga gånger jämte varann så har du en annan typ av bakgrund

Jag vill hem och testa DoggieClaus :D

• FinaStina

Ellte, Smart!! Det måste jag prova!!! Tick tack tick tack...

• Jj?

JAg vill också stämpla...

Var på arkivet i tisdags för att köpa ett album och var SÅÅÅÅÅÅ nära att köpa på mig några julstämplar. FAst lät bli, det blir så dyrt att gå från 0 till start...

• Ellte

Skojja :D Det är svindyrt...men skooooj!

En kompis sa förresten till mig igår att det finns en stämpelpysselaffär högt upp på Kungsgatan...Nån som vet nåt om det?

• Anne-Marie

Högst upp på Kungsgatan..? Hur kan vi ha missat den!! Får se..kanske jag kan komma på en anledning till att åka in till stan efter jobbet

Jag blev överlycklig i går kväll, när jag kom på att jag måste göra - åtminstone - 2 julkort till! Att sätta i ge-bort-korgarna! Så braaaa!

• Hestia

Äsch vad många affärer det finns i Göteborg! :)

En av stämplarna jag köpte från Halos var större än min största "plastplatta" därifrån.. :(

Nej, jag skall panikplugga idag, så jag kommer inte in mer förrän ikväll (och så skall jag ju se Sagan om Ringen också!;))

• isis

Ellte - Du tror inte hon menar Matton?

Johanna - Vad gullig du är! :D

Jag har inte heller fått mina stämplar från Inky än.. försöker intala mig själv om att hon kankse har haft mycket att skicka ut nu innan jul.

Nu ska jag fortsätta med min papér maché skål! :)

/Isis - som ätit sin första julmacka

• Ellte

isis: eftersom jag inte har en aning om var Matton ligger så näe...det tror jag inte ;)

• isis

Ellte - långt upp på kungsgatan. Brukar äta lunch däruppe å jag har inte sett någon annan pysselaffär, för en sån grej kan man väl inte missa!

• Ellte

:D okej då är det säkert den! Har de nåt skoj?

Svar på tråden Stämpeltråden!