• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

tjejer!
    pga lite ändrade plaen sitter jag kvar här (vi åker first thing i morgon)

under tiden har jag passat på att lägga upp bilder på de kort jag har kommit ihåg att fota...

ni minns ju photos. yahoo. com/johanochjohanna

• Ellte

Jättefina kort Johanna :) Jag ser att du har hittat samma vinterbild som jag :D

Idag har jag Jonasfritt så jag ska snart släpa fram mina grejjer och testa mina nya halosstämplar :D

• Johanna = en lat kock

ja, det var den bilden va? :D

kom på det när jag hade skrivit ut och embossat att jag sett den förut... ;)

jag vet att mamma har en massa vinterbilder hemifrån - bla en urläcker med en av lyktstolparna och lite träd... den borde bli skitsnygg som kort :D

hmm mamma behöver ngt roligare visitkort - man lägger inte märke till ytterligare ett vitt kort med logga- så jag ska se om jag kan komma på ngt skogsaktigt (ex en timmervälta eller så) Bra projekt över jul :D:D:D:D:D

• Bellis

Hej alla goa människor! :)

Nu är jag ääääntligen hemma...! Vad mycket ni skrivit idag!! Kommer tillbaka.... måste ha föda.

• Ellte

Min lilla vovvetomte är sååå söööt så ni anar inte :)

• picky

hej hej
    tänkte bara säga ni verkar kalasduktiga på stämplar m.m.
    så tänkte jag slänga in en fråga också. jag köpte såna här hjärtnitar på panduro (såna där i två delar, så fick man en pinne till). hur får jag på såna fint på papper?

• Bellis

Picky -hej! Jag ska direkt säga att det vet jag inte.... Köpte en sån påse för att få verktyget, men jag har inte fått till det med dem än... jag är säker på att tex Ellte vet!

Jag har ett problem..... jag känner att jag har svårt att skiljas från mina små konstverk nu! Jag vill ha kvar alla.... Är det någon annan som känner igen sig i separationsångesten...?

• Ellte

picky :D Jag gjorde helfel första gångerna.... Men såhär gör man: Gör hål där du vill sätta öljetten. Trä hjärtat på den lilla ringen och sätt den genom hålet (med hjärtat framåt ;)) Lägg kortet med baksidan upp på ett bra underlag, sätt verktyget i hålet på öljetten och dräm till en eller två gånger. Det tar några försök innan man fått in snitsen :) Lycka till!

• Ellte

Nu har jag gjort ett dopkort till August med ljusblå nallebjörnar :)

• Ellte

Testar en massa nya stämplar och åhhhh så fiiina de äääär :) Var det nån mer som köpte kyssmärket från Halos :D Uuuuunderbart! Nu ska vi prova karusellhästen.... :)

Svar på tråden Stämpeltråden!