• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Fråga: Är det fånigt att göra placeringskort och menykort till en vanlig "nyårsmiddag"?

• Johanna = en lat kock

ellte

nej det är väl skoj oavsett om det är en jättefin middag eller inte och med tanke på vad du ska ha för mat så blir det ju rikigt tjusigt :)

• Bellis

Ellte - det var ett riktigt bra start-kit du satt ihop! Kul att det blev uppskattat!

Hestia - vad kul att pappren har kommit, men vad löjligt att de var så små!!! Men det är ju inte mycket att göra.... Jag har för mig att jag mailade dig och Ellte min postadress häromdagen..... ivarje fall Ellte..

Jag glömde säga vad sambon gav mig! Vi brukar köpa bra spel tillsammans istället för att ge varandra julklappar, men i år fick jag en riktigt fin julis!

Han kom förbi mitt jobb på vägen "bort" i måndags kväll, och då berättade han att han köpt en julgran +pynt, klätt den, städat och plockat ordning överallt, köpt chips å dipp till mig, och i kylen stod en portion sushi... "kom ihåg att ta fram den en stund så den inte är kylskåpskall... du kan ju ta ett fotbad eller duscha medan.."

Behöver jag tillägga att det var helt underbart att komma hem från jobbet den sena kvällen?? Ha! Jag har en alldeles egen julgraaaaan..

• Bellis

Ellte - HA! Det tänkte jag också göra!

• Ellte

Åh så myyyysigt Bellis! Sicken karl du hittat :)

• Bellis

Ja, han är faktiskt helt otrolig ibland! *konstaterar hon nästan förvånat*

Och ibland är han såklart helt otrolig... fast på ett heeeelt annat sätt!

En riktig kille, helt enkelt! *fniss*

• FinaStina

Bellis, när jag gick in och skulle läsa så verkade flera inlägg borta för jag fattade inget, klickade lite fram och tillbaka mellan sidorna och helt plötsligt dyker ett antal inlägg upp. Skumt!!

Ellte, jag tyckte det var lite fånigt när sambon bad mig göra det till vår nyårsfest förra året, men han tyckte det skulle vara så. Och det var rätt kul att göra det och gästerna uppskattade det så skulle vi fixa nåt igen skulle jag göra det.

Hos päronen finns en riktig gran. Jag ville ha det hemma oxå men sen plockade jag fram min uppblåsbara gran och dekorerade med den nyinköpta ljusslingan med blåa ljus (favvofärg) så då tyckte jag inte atgtg vi behövde nån riktig gran. Annars har julen vart som vanligt, mamma är grinig och petig att allt ska vara så perfekt fast det bara är mamma, pappa, brorsan och jag (sambon är med sin familj). Pappa blir sur för att mamma skäller, brorsan bryr sig inte om nåt och så länge som jag får se Kalle Anka och få nån julklapp är jag nöjd!!

• Johanna = en lat kock

fiastina

det låter inte alltför skoj...

men det verkar som ni har en fin gran :D

• FinaStina

Nej det låter inte så roligt när man skriver det, men jag tror nog varenda jul som jag har varit hemma har varit så så det är nog en normal jul för mig!

Smart idé att be nån köpa stämpelgrejer när dom är utomlands. Nån som vet om det finns bra och billiga stämpelgrejer i Brasilien? Mina föräldrar åker dit snart.

• Hestia

Bellis - Japp, jag har din adress! Hittade du sidan med stämpeln? Låter som din pojkvän är riktigt omtänksam!

Ellte - Orkar inte tänka på portot nu, vi tar det sedan! :)

Svar på tråden Stämpeltråden!