• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Gift Anna

Hej!
    Ser att ni diskuterar scrapbooking,här sitter en helt slut tjej ,som sutti och scrappat HELA eftermiddagen med uppehåll för matlagning.
    Nu är jag helt tom i skallen på inspiration!
    Håller på och gör ett album om vår katt,från det att hon kom till oss i våras och tills nu.
    Har ni lite tips på vad mer man kan göra en att bara använda roliga papper som ramar?(hoppas jag inte uttryckt mig klumpigt!)
    När jag gjorde semesteralbum använde jag fickor där jag stoppade mynt från det aktuella landet,samt sparade på biljetter,restaurangnotor som jag klistrade in, etc.

:D :D :D

• Bellis

.....psssst.... *bellis viskar i cyberrymden* jag råkade köpa papper och sidenband från Octoberstamps igår kväll.....

• Hestia

Bellis då! :D

Anna - Du skulle kunna köpa "punchar" (som hålslag) med katter eller med tassar - eller köpa en stämpel med tassar på. Eller var det just ramarna du var ute efter? Hm, då vet jag inte!
    Jag har gjort ett uppslag med våra katter, har du sett det?
    På de fem sidorna jag har gjort hitills har jag bara använt papper som ramar. Men på www.twopeasinabucket.com finns en MASSA inspiration!!

• isis

Hestia - Japp, i början av fillmen. Hennes vänner har gjort ett album till hennes möhippa. Den var lite smårolig, handlingen var väl sådär men jag tycker hon är så himla rolig. :D

Anna - Du kan ju köpa lite tiger och leopard papper å riva lite kanter och så kanske. Köpa lite päls å klistra in här och var.

• Hestia

Isis - Maken får gå och hyra den år mig! (Jag sitter i morgonrock och myser!)

Anna - Sökte på pets, och fick upp 128 sidor... :) Hoppas länken fungerar!
    www.twopeasinabucket.com/pg.asp&gallery=1&category_id=41

• Gift Anna

Tack Isis och Hestia för era tips, länken var görbra!
    Tiger och leopardpapper måste införskaffas liksom lite päls (fusk) :D
    Har genast fått ny inspiration!
    TACK!!!! :D :D

• Bellis

Har kollat lite på twopeasinabucket.com, och vad jag förstår så används Versamark ofta tillsammans med chalks..... jag har just köpt en versamarkdyna, men inte provat den ännu. Chalks har jag ingen aning om riktigt vad det är eller vad man använder dem till...

Men det verkar alltså som att versamarken går att använda betydligt mer än att ha som "vattenstämpel"??

Nån som vet mer än jag? Eftersom jag inte vet nåt alls, menar jag?

• Hestia

Bellis - Jag är inte helt säker, men chalks är som typ pastellkritor, fast torrare. Om du stämplar en dyna med versamark kan du sedan färglägga med chalks (färgen fastnar på det du stämplat på pappret). Tror jag. :)

Svar på tråden Stämpeltråden!