• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • IsIs

Johanna - Jättefina kort! :)

Jag hoppas att jag snart kan få ihop ett litet album att visa dem som vill. :)
    Ville verkligen köpa en massa grejer idag men eftersom jag var å hälsade på min syster i en småstad där ingen någonsin hört talas om stämpling och embossing så kunde jag inte hitta något..*suck*
    Tråkigt nog har ju inte affärena i stan öppet imon heller så jag får väl vänta snällt till på måndag.

Tack alla som har svarat på min varmluftspistol fråga :D Kommer nog köpa på Clas Ohlson eller liknande så att man kan använda den till annat oxå.

Vad många kul idéer ni ger mig! :D Blir så sugen på å pyssla nununununuu! ;)

• Hestia

IsIs - Glömde svara på din värmepistolfråga, men min var jättedyr... Köpte den i Malmös enda riktiga stämpelaffär, och jag blev så glad när affären öppnade att jag köpte pistolen på studs, utan att den ens var prismärkt... 300:- kostade den... :(
    Men, den är bra! :)

• Johanna = en lat kock

Jo ljuslåda skulle ju inte sitta fel...

(just nu är det vitrinskåpsdörrarna och en skrivbordslampa som får duga)

håller med om att handgjorda passar absolut bäst till schabloner...

Hittade en gammalt urklipp där de använder finspackel (vanligt som man har när man målar!) och schablon (och en målarkniv) för att få en relief på kortet... sen färglade dem den...
    Det såg jätteläckert ut och verkade väldigt lätt... borde gå att göra många på en gång och ha tex som inbjudningskort eller så... måste testas! (ska be mannen ta med lite spackel från färgfabriken)

• Hestia

Johanna - Låter som en smart idé! Här är det FÖNSTRET som gäller - det är kallt och jag får ont i armarna... ;)

• Johanna = en lat kock

inge bra på vinter med andra ord....

• IsIs

Hestia - Du har ju iaf glädje av den! :) Hade oxå tänkt att köpa en sådan men tack vare flickorna här så ska jag köpa en billigare variant. Tänk vad bra det kan vara att hänga på BT! ;) :D

• Hestia

Nix....

Åh, vad kul det är att tråden går framåt så snabbt!! :)

• IsIs

Har sett att dem säljer såna där ljuslådor för att rita shabloner på leksaksaffärn (BR tror jag).. Färgglad och dessutom med en massa nalle puh shabloner ;)

• Johanna = en lat kock

Hestia
    vad brukar du göra mest?
    stämpla eller scrappa? (eller något annat kanske?)

• Hestia

IsIs - Vad kul! Vet du vad den kostar??

Johanna - Surfa på nätet... ;) Jag stämplar mest, men tycker de andra två är jätteroliga också. Tyvärr har jag inte så mycket tid att göra något av det så ofta... :(
    Jag sitter och letar stämplar på e-bay nu... Ojoj... :)

Svar på tråden Stämpeltråden!