• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

kolla efter eyelets/brads och mönstrat papper oxå.... (om det är något du är intresserad av)

Det finns massor och kostar mycket mindre än här!
    (köpte 210 ark 12x12tums mönstrat papper som kostar 13kr/st på scrapbooks etc för 1 kr st ink frakt!) och eylets är ju enorm skillnad (här går de ju på över 1 kr st om man ska ha lite roliga)

• IsIs

479,- men dem kallade det en projektor så jag är inte stensäker på att det är ljus underifrån.
    Vad kan en ljuslåda kallas med annat namn?

• Johanna = en lat kock

isis

Jag tror att det är ljus uppifrån på den och att de använder typ diabilder i

• Hestia

Isis - Ingen aning, jag har bara sett ljuslåda! :)

Johanna - Har redan köpt eyelets därifrån! Skall jag kolla efter papper också lär jag sitta ett tag... :) Men visst är det billigt?? En period köpte jag hur mycket som helst från e-bay! :)

• Johanna = en lat kock

jotack, jag handlade oxå massor...
    massor av grejer till bröllopet köpte jag på ebay... nu är det mest omonterade stämplar, eyelets, fibers och en del papper (sånt som kostar skjortan här)

visst är öljetterna roliga att jobba med! (kollade föresten i pandurokatalogen igår och upptäckte att de satt dem åt fel håll!)

• Bellis

Sitter ni här och snackar?! Visst är det kul att tråden går så fort? Det trodde jag minsann inte.... :)

Jag har just provstämplat lite... i väntan på flera stämplar så har jag bara tre, och jag blir vansinnig över att jag inte hittade roligare!!!

Sambon har köpt en xbox idag, och har suttit och kört nåt bilspel... eller nåt. Till slut sa jag till honom att jag kör bil med honom en stund om han stämplar en stund med mig efteråt. Jag vill ju att han ska hajja vad det är jag lägger ner timmar och pengar på..

Jag var riktigt usel på att köra rally-bil och det var med lättnad han tog ut mig i köket för att stämpla! Han tyckte det var riktigt kul faktiskt! Vi stämplade lite, målade tags med akvarellfärg och embossade sedan "god jul" med vitt/glitterpulver. Hans blev såklart bäst... suck.

• Hestia

Johanna - Nej, det måste jag också kolla! Vad pinsamt!! Öljetter är jätteroliga! :)
    Har du tips på någon bra säljare? (du får behålla det för dig själv om du vill!) Tänkte mest på omonterade stämplar. Letar efter alfabetsstämplar monterade, men omonterade skulle man ju lika gärna kunna fästa på Halos och stämpla med. *funderar*

• IsIs

Skulle ni rekommendera att köpa på ebay istället för i affärena?
    Har aldrig beställt därifrån men ni säger ju att det är billigt och det kan man ju inte säga att det är i sverige ;)

Var hittar ni fina papper till era scrappisar och vykort mm. ?

• IsIs

Åh snälla snälla... berätta för ett pucko som mig vad halos är!

• Hestia

IsIs - Ja, e-bay är för det mesta mycket billigare än i Sverige även inkl. frakt från USA!
    När det gäller kort har jag i vanlig affär kort block med A5 o olika färger som jag kan vika till dubble A6-kort. Det brukar jag göra om jag skall göra lite mer "vanliga" kort.
    När det gäller 12*12 tumspapper till scrapbooking har jag hitills köpt från dMarie och Scraptastic, men skall efter Johannas tips kolla på e-bay också.

Är det någon av er som använt fluid chalks, förresten?

Svar på tråden Stämpeltråden!