• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Gerda - Och sedan om du vinner så mailar säljaren dig om slutsumman! :)

• Hestia

Förresten, Johanna - på julkortet var det inte brads, utan öljetter utan hål. :)

• Bellis

Hej på er tjejjer!

Nyss hel hemkommen från jobbet! *suck* hade fått mail från jojo på Octoberstamps att en stämpel jag beställt var slut och skulle förhoppningsvis komma in igen i slutet av veckan..... typiskt, men jag väntar nog på den! En jättefin, stor snökristall - perfekt att embossa i vitt/glitter på ett midnatssblått papper!! *drömma*

• Hestia

Bellis - Låter jättefin!!

Jag kan meddela att det INTE går att embossa på Brilliancedynorna, så att ni vet. Inte den fina i vitt som jag har, i alla fall. ;)

• Bellis

Hestia- jag har inte införskaffat nån Brilliance-dyna, men det verkar bli himla fin effekt med de färgerna!

Jag köpte två embossingpulver på Ljunggrens, ett klart och ett "weisse diamanten", de kom från Heindesigns!

Igår gjorde jag ett pappersfynd i centrumet där jag jobbar. I en liten butik som säljer kort av alla de slag och en hel massa junk -där uppe på en hylla hittade jag en packe handgjorda papper, typ a5, för 5 kr styck! Jag köpte glatt 5 stycken! De är jättefina, härligt levande ojämn kant och allt!

Vad borde man ha för grundkit när det gäller papper? Har ni vanligt papper (kopierings-) i olika färger, och kompletterar med vackra reliefpapper och dyl?

• Bellis

Å Hestia, vet du vaaaaaad? Jag har faktiskt bara beställt 2 stämplar från Octoberstamps!

• Gerda

Tack Hestia!

Nu är det bara 12 min kvar på mullberry papper som jag bjudit på! Väntar spänt o så börjar jag haja det här med ebay. Såg till att det gick bra att skicka interbnationellt o att de tog emot betalningar med paypal.=)

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

bellis
    När det gäller papper så vet jag itne vad man borde ha men iallfall...
    jag har än så länge
    *vanlig hobbykartong - köper när jag hittar billig.... i flera färger
    *vanliga typ 160g kopieringspapper i massa färger
    *halvtransparenta papper sk vellum i vitt, silver, blått, rött och guld
    *mullberrypapper och sånt med bomull och silke i vitt, beige, gyllengul och blått
    *lite mönstrade papper (fler på väg från ebay) i naturfärger och blått
    *lite ribbad kartong i vitt, cremevitt, terracotta och marinblått
    *skimmrande/glittrande kartong i vitt, silver och marinblått
    *några handgjorda
    har säkert något mer...

(sen fick jag en massa smala sidenband i massa olika färger från svärmor igår - över 40 rullar = över 1000kr!!!!)

• Johanna = en lat kock

många häftiga färger på embossingpulver där!

Svar på tråden Stämpeltråden!