• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • IsIs

Bellis - jag kulle ALDRIG få min sambo till å pyssla! Fast jag tror ju självklart att han skulle älska det om han bara försökte! ;) :D

Nån som vill titta in på chatten?

• Hestia

IsIs - Går in på chatten! Halos är ett system som blir som "handtag" på stämplen, på så vis kan man köpa endast gummit i stämeln, och det blir billigare!

Visste ni förresten att man kan köpa utrustning på e-bay för att göra egna stämplar? :)

Bellis - Missade ditt inlägg! :( Maken tycker också det är kul, men det är jag som får komma med inspiration, och så värmer han helst, han tycker jag stämplar jämnare... ;)

• Johanna = en lat kock

hestia
    jag har fått väldigt bra kontakt med tjejen på "eyelets galore and more" tror att säljaren heter ahappystamper - vrålsnabb leverans var det iallfall! typ tre dagar...

Isis
    rekomenderar det verkligen!
    bäst är att handla sånt som är lätt och litet/platt som omonterade stämplar, öljetter, brads(jungfruben -som såna man sätter ihop stora påskuvert med fast pyttesmå), papper (såna som är dyra i sverige tex mönstrade)

vanlig baskartong hittar man i vanliga bokhandlar
    (om ni vill ha bra och rejäla svarta, grå eller vita kartongark för kvardatiska kort - kolla på lösa fotoark, de brukar finnas i 10-25pack och vara 32x32cm)

Sen har åhlens i nordstan gbg (om du bor här) ett bra sortiment med papper, den ribbade kartongen som jag har använt i en del kort är därifrån (kostar typ 8kr arket men syrran har lite rabatt som tur är)

papper med synliga silketrådar elelr mullberrypapper (finns i massor på ebay) är väldigt läckert att ha i korten oxå...

• Ellte

Kunde ju inte låta bli att kika på ebay nu när ni rekommenderar det så varmt...Men *korkad* kan nån vara snäll att förklara för mig hur det funkar? :? Man måste registrera sig eller? Och sen? Jag är alltid så rädd att nåt ska gå snett :? OM nån ville förklara för mig på svenska vore jag oerhört tacksam!!!

Idag hade jag tänkt sitta och göra julkort men min migrän satte stopp för det Jag har iallafall lämnat en bunte med prissatta kort till min mamma som hon ville ta med till stallet imorgon så det ska bli jättespännande att se hur det går Kanske får jag sålt mina första kort till nån jag inte känner Håll tummarna

• Jenca

Johanna - vad fina kort du gjort! Blir jätteinspirerad att försöka själv! :)

Har en liten affär i stan som bla säljer en del material för stämpling så man skulle kanske bege sig dit för att inköpa lite material och försöka sig på det hela nu såhär inför jul :)

• Gerda

Helt härlig tråd att följa! Å nu blev jag riktigt sugen på att handla internationellt nu när det skrivs så positivt: MEN!

EBAY!

Jag lyckas inte registrera mig! Är så sugen på att handla eyelets från
    happystamper - men det bara går inte!

Vet ni om hon har en online butik man gå in i, henne priser är jättre bra iaf o ebay vill inte ha mig... *suck!

Jag scrappar... och vill gärna göra gemensamma bestälnningar fr utlandet om ni är intresserade=)

bellybotton@hotmail.com

• Gerda

Åh hjälp! Nu gick det iafatt beställa o jag bjöd på eyelets iaf... men jag fattade inte det där med highest bid... så jag bjöd utgångssumman" Jag vet - nu dumförklaras jag iaf... men det är iaf billigare än att köpa öljetter i SV.... Fast nu e jag istället nervös hela tiden.

• Gerda

Åh hjälp! Nu bjöd jag på papper också!

Vad händer OM jag skulle vinna? Jag menar med fraktkostnader? Jag måste ju veta det för att kunna betala hella slutsumman juh!

Tacksam för svar av en mycket nervös pysslare.

• Hestia

Hej gerda!
    Vad kul att du kommit igång!
    Jag förstod inte riktigt vad du menade med att du bjöd utgångssumman - jag har för mig att man måste bjuda .50 högre? I alla fall, så om någon bjuder högre än dig så får du ett mail om "outbid notice", så du kan gå in och bjuda högre, om du vill.
    Vad gäller frakt är det lite olika, läs vad just den säljaren tycker. Ibland står det längst ned på varusidan, men jag brukar maila säljaren och fråga vad som gäller. Se bara till att du bjuder hos en säljare som går med på att skicka sakerna till Sverige (det står också längst ned) - men det borde inte vara något problem om det är just happystamper och Johanna har köpt från dem innan.

Lycka till!

Svar på tråden Stämpeltråden!