• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

är det någon av er som ha stämplat med klorin?
    är det enkelt? blir det bra? vad finkar bäst detaljrika stämplar eller enklare?
    vilket papper är bäst? (lite porösare eller typ kopieringspapper?)

har föresten lagt upp några kort som jag har gjort på photos.yahoo.com/johanochjohanna kolla i scrappade och stämplade kort!
    grönt med... ida litet... och terrracotta... är nya

• Ellte

Näe jag ahr inte provat men tänkt försöka Det låter coolt...berätta gärna erfarenheter om du testar innan mig ;)

Dina kort är superfina! Jag måste lära mig det där med öljetter...det går åt skogen när jag försöker

• ester

Nu har jag surfat runt på lite stämpel- och scrapbookingssidor! Verkar jättekul!

Har en fråga till Johanna: använde ni syrafritt papper i er gästbok från bröllopet? Kan du i så fall tipsa om var du köpte papperen? *tackar och niger*

• Johanna = en lat kock

Ester
    nej... i gästboken använde vi vanligt kopieringspapper (men det står att det är arkivsäkert... så det är nog syrafritt ändå :)) och vanliga kulspetspennor - de brukar ju hålla bra...

Tack Ellte, skoj att du gillade dem...
    jag tycker att det är väldigt enkelt med öljetter...
    En håltång (eller ännu hellre hålpipor - kolla biltema eller clas ohlson)
    Ett såntdär verktyg (billigast får man verktyget om man köper öljetter på panduro då följer det med)
    Sen bankar man lite på skärunderlaget bara...

kan tipsa om att köpa öljetter på ebay...
    Köpte här och de kom inom en vecka!
    www.stores.ebay.com/id=88372018&ssPageName=L2

• Johanna = en lat kock

äh den funkade inte... ni får klippa och klistra :)

"butiken" heter eylets galore and more

måste kolla om jag har klorin hemma - annars får jag sno en liten flaska av svärmor i morgon... Experimentera!!!

• Bellis

Ellte...... Hestia........ THE MEGA-ORDER HAS BEEN SENT!

Tihi, det tog en stuuuuund att göra iordning en läsbar lista av våra tre, men till slut så! :) Vissa saker har vi beställt samma av! Ni två har "inte nåt gemensamt", men ni båda har gemensamt med mig!

Måste umgås lite med den stackars sambon nu... ska ju jobba hela helgen OCKSÅ.

• Johanna = en lat kock

ester, jag kanske ska utveckla lite pappret vägde 160g så de var ganska tjockt (men gick utan problem genom laserskrivaren)

• ester

Johanna, tack för förklaringen! Så vanliga skrivarpapper är alltså syrafria om de är arkivbeständiga?

Nu har jag varit inne på länken som har kastat ut mig (på jobbet) och oj vad sugen jag blev på att köpa lite grejor och prova. :)

• Hestia

Nu är jag äntligen hemma! Satte mig här det första jag gjorde, men jag skall gå och äta lite nu.
    Ville bara se så att ordern kommit iväg ordentligt, och det hade den tydligen gjort! :)
    Bellis - Vill du ha pengarna direkt, eller vill du vänta och se vad det svenska portot blir också? Eller så kan jag sätta över i två omgångar, så skönt det är att ha internetbank! :)

• Hestia

Måste bara säga - vilka underbara bröllopstrycksaker, Johanna!!

Svar på tråden Stämpeltråden!