• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Nojsan

Pulvret fastnar alltså på det man redan har stämplat med den vanliga stämpeldynan. Och sen är det bara det som "svullnar upp" då eller?

• Ellte

De smälter av värmen och blir hårt och blankt

• Nojsan

Hittade en som heter clear silver sparkle - kan det vara nåt? Annars vanlig clear "utan silver sparkle" då eller?

• Ellte

Jag har en sån genomskinlig med glitter i och tycker det blir superfint :)

• Nojsan

Blir embossingen ofta misslyckad? Jag menar, man kanske blir galen när man står där och skall tillverka inbjudningskort av dyrt papper - ifall det blir fult var femte gång typ?

Helt oerfaren Nojsa

• Nojsan

Tack för alla tips - nu går jag & lagar middag!

• Ellte

Middag nu :? Jag har aldrig gjort en embossering (heter det så) som blivit misslyckad... Däremot är det värre med stämplandet ;)

• Hestia

Nojsan - Det beror lite på stämpeln och pappret! Oftast blir det jättefint (håll inte för länge bara, men man slutar ju värma när man ser att det är färdigt). Har dock misslyckats en gång, det var när jag hade en kombination av jätteporöst papper och en stämpel med otroligt många detaljer på. Då blev utrymmena mellan detaljerna liksom "blöta", samma färg som pappret var från början, men mörkare (tog en bild på det: www.henriettae.stahlbrandt.com/Rubberstamp/sn%e4cka.jpg )

Bellis - Har kollat på Halos gamla stämplar nu - jag säger bara OJ!!! Hittade en MASSA jag vill ha!! :)

• Hestia

Hihihihi - har fått Octoberstamps julstämplar med posten!! :)

• Johanna = en lat kock

Hej allihop...
    vad ni skriver flitigt!
    Tack för tummar och tankar!

Nu har jag kommit hem från tentan och, tja , jag skrev iallafall på allt... Hämtade dessutom ut förra tentan... hade högsta betyg! yippie!!!

nu ska jag ta lite lunch och vila lite... kommer in i eftermiddag igen och ser hur ni har det...

Svar på tråden Stämpeltråden!